۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
احتمال ریزش شدید قیمت بیت کوین وجود دارد| پیش بینی قیمت در ماه جولای
بازار بررسی کرد؛

احتمال ریزش شدید قیمت بیت کوین وجود دارد| پیش بینی قیمت در ماه جولای

در حال حاضر روند قیمت بیت کوین بر سر یک دو راهی قرار داشته و الگوی تقاطع مرگ را تشکیل داده است که می تواند منجر به ریزش شدید و یا افزایش قیمت در ماه جولای شود.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار ارزهای دیجیتال پس از رشد نسبی هفته گذشته خود که به فرصتی برای جبران بخشی از زیان های دو ماه اخیر تبدیل شد، بار دیگر طی روزهای اخیر دچار افول و رکود نسبی شده است.

اکثر ارزهای بازار طی روزهای گذشته این رکود همراه با کمی اصلاح قیمت را تجربه کرده و اکنون تمامی بازار بر سر یک دوراهی حساس قرار گرفته است. با اینحال، درست همانند گذشته، تمامی بازار در گرو تحرک قیمت بیت کوین قرار داشته و نمی توان پیش از پیشرفت محسوس قیمت این رمز ارز، انتظار پیشرفت قیمت چشمگیری برای مابقی بازار را داشت.

پیش بینی قیمت بیت کوین برای ماه جولای
قیمت بیت کوین در حال حاضر با نوسان شدید قیمت روبرو بوده و به نظر می رسد گاوها توان کافی برای افزایش قیمت این رمزارز را ندارند. با بررسی محورهای قیمت ماهانه بیت کوین، متوجه فاصله کم محورها از یکدیگر می شویم که نشان دهنده ضعف قیمت است. مشابه همین روند و نمودار را می توان بین ماه های می و آوریل نیز ملاحظه کرد که در آن، دستکم ۳۰ درصد از ارزش بازار رمزارزها به ویژه بیت کوین سقوط کرد.

اکنون خطر پیش روی سرمایه گذاران که باید به آن توجه کنند این است که ممکن است مشابه همین الگو برای مکاه آینده میلادی نیز رخ دهد که دلیل آن نیز ظهور فاکتورهای قوی و متعدد تحلیل های تکنیکال و البته موارد فاندامنتال مانند توافق اتحادیه اروپا و آمریکا برای تدوین قوانین رگولاتوری جهت نظارت بر فعالیت بازار رمزارزها است که همگی نشان دهنده سیگنال های منفی برای قیمت بیت کوین است.

با بررسی سیگنال های متعدد می توان اینگونه مطرح کرد که شانس صعود قیمت بیت کوین نسبت به نزولی شدن روند بازار، ۱ به ۵ بوده و با این حساب، بیت کوین تنها ۲۰ درصد شانس افزایش قیمت برای ماه آینده را داشته و به احتمال ۸۰ درصد سقوطی دیگر در راه است.

احتمال ریزش شدید قیمت بیت کوین وجود دارد| پیش بینی قیمت در ماه جولای

با نگاه به نمودار قیمت، به وضوح می توان ملاحظه کرد که بیت کوین در حال حاضر یک الگوی تقاطع مرگ (Death Cross) را تشکیل داده که حرکت قیمت به زیر محدوده میانگین متحرک ساده ۵۵ روزه (SMA-۵۵) و بدتر از آن، به زیر متحرک متوسط ۲۰۰ روزه (SMA-۲۰۰) رسیده است.

همچنین متوسط قیمت ۵۵ روزه بیت کوین، یک خط روند قرمز نزولی را تشکیل داده که به عنوان ستون فقرات این روند نزولی عمل کرده و در حقیقت، نوعی مثلث نزولی را تشکیل داده که پایه یک مثلث روی ۱۹۰۳۶ دلار قرار دارد.

با نگاه به نمودار درج شده در مطلب حاضر، می توان متوجه شد که هم اکنون، پنج فاکتور نزولی حول محور بیت کوین شکل گرفته اند که نشان از تمایل آنها برای پایین کشیدن قیمت بیت کوین دارد.

اما همانطور که در ابتدای این مطلب نیز به آن اشاره شد، محورهای قیمت برای ماه جدید (جولای) بسیار نزدیک به یکدیگر بوده و هر گونه لغزش قیمت می تواند منجر به شکست شدید قیمت به سمت پایین شود. در صورت ریزش قیمت باید در نظر داشته باشیم که حمایت اصلی ماهانه بیت کوین روی نقطه ۱۶۰۲۰ قرار داشته و این در حالیست که ماهانه روی قیمت ۱۴۴۶۰ در نزدیکی آن قرار دارد.

اما در صورت ابطال این سناریو و به دست گرفتن بازار توسط گاوها، می توان افزایش سریع قیمت تا ۲۸۶۹۵ دلار را انتظار داشت که در این صورت، خط روند قیمت ۵۵ روزه نزولی قیمت شکسته خواهد شد و گاوها با پتانسیلی مضاعف وارد زمین بازی می شوند.

تصمیمات مهم آمریکا و اتحادیه اروپا درخصوص بازار کریپتو
همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، در حال حاضر دو نکته مهم به عنوان عوامل فاندامنتال تعیین کننده قیمت بر سر راه ارزهای دیجیتال قرار دارند که مهمترین آنها، توافق نهادهای قانونگذاری ایالات متحده و اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته در خصوص تدوین و اجرایی سازی مقررات رگولاتوری در خصوص فعالیت رمزارزها است.

گفته میشود این مقررات بیشتر شامل اقدامات حفاظتی در برابر دستکاری بازار خواهد شد. طبق مقررات جدید، در فرآیند انتقال رمزارزها، داده‌های مربوط به فرستنده و گیرنده ثبت شده که این اطلاعات با سازمان های مجری قوانین مرتبط با پولشویی یا تامین مالی تروریسم به اشتراک گذاشته خواهد شد. همچنین شرکت های رمزارزی موظف به ارائه اطلاعات دقیق مربوط به فعالیت های خود در ارتباط با تغییرات اقلیمی به نهادهای مربوطه خواهند بود.

انتظار می رود این لایحه اولین چارچوب نظارتی کامل در جهان برای دارایی های کریپتو باشد. رگولاتورهای بریتانیا و ایالات متحده هر دو نسبت به نیاز به تدابیر شدیدتر در بخش کریپتو هشدار داده اند. با این حال، هیچ یک از این کشورها هنوز چنین مقرراتی را تصویب نکرده اند.

بدیهی است در صورت عملیاتی شدن این تصمیم دو طرف، وضع چنین مقرراتی می تواند به عنوان فاکتوری منفی برای بازار کریپتو عمال کرده و می تواند ضربه مهلکی به فعالیت ارزهای دیجیتال وارد سازد.

دومین فاکتور مهم پیش رو نیز مربوط به تصمیمات بانک های مرکزی آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا برای افزایش نرخ بهره است. در این راستا، فدرال رزرو آمریکا قرار است مرحله بعدی افزایش نرخ بهره که بین ۰۵ الی ۰.۷۵ درصد خواهد بود را در ماه سپتامبر اجرا نماید.

از سوی دیگر، انتشار گزارش مربوط به هزینه های مصزف کننده در اروپا طی روز گذشته نیز نشان از ادامه روند افزایش تورم در اروپا داشته و به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از افزایش نرخ تورم، احتمال دست به اتخاذ سیاست هایی تهاجمی تر زده و نرخ بهره بانکی را بیشتر افزایش دهد؛ موضوعی که کریستین لاگارد، رئیس این بانک طی سخنان هفته گذشته نیز آن را منتفی ندانسته است.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha