تاثیر تورم بر قیمت میوه و تره‌بار
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران عنوان کرد

تاثیر تورم بر قیمت میوه و تره‌بار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گرانی میوه و تره‌بار را متاثر از تورم دانست و گفت: امیدواریم با وجود فصل تابستان قیمت ها کاهش پیدا کند.

به گزارش بازار، اسدالله کارگر با بیان اینکه در تابستان به دلیل نزدیکی مراکز تولید میوه و صیفی جات به شهر تهران قاعدتا قیمت ها باید به نسبت پایین تر از قیمت های فعلی باشد، گفت: ظاهرا تورم نیز روی قیمت میوه و صیفی جات تاثیر داشته که این باعث نارضایتی مردم شده است.

وی افزود: افزایش قیمت کالاهای اساسی و استفاده کارگران و باغداران از این کالاها باعث شده تا در قیمت میوه هم شاهد افزایش قیمت و ثبات آن باشیم در حالیکه در سال های گذشته ممکن بود به دلیل نوبرانه بودن برخی میوه ها افزایش قیمت داشتند اما با گذشت چند روز و کاهش قیمت به ثبات می رسیدند.

کارگر سوء استفاده برخی افراد از وضعیت موجود را غیر قابل انکار دانست و افزود: علاوه بر ما اتاق اصناف، اتاق ایران و تعزیرات حکومتی بر نحوه قیمت گذاری ها نظارت دارند و در صورت نیاز با هرگونه افزایش قیمت نامتعارف برخورد خواهیم کرد.

او گفت: در خصوص اعمال قانون درباره تخلفات انجام شده در حوزه میوه و تره بار پرونده های زیادی تشکیل شده و واحدهای صنفی که تذکرات را رعایت نکرده اند پلمب شده اند اما این کافی نیست و باید نظارت ها تشدید شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: قیمت گذاری میوه از مبدا یعنی میدان مرکزی میوه و تره بار و توسط عمده فروش ها و بسته به میزان عرضه و تقاضا انجام می شود. یعنی هر چه تقاضا بیشتر باشد بسته به میزان عرضه کالا قیمت آن تعیین ی شود و کاری از دست ما بر نمی آید. اما با توجه به فصل تابستان و وفور میوه در این فصل پیش بینی می کنیم که شاهد کاهش قیمت میوه باشیم.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha