۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
‌ضرورت استفاده از تولیدات به‌روز و دارای استاندارد در طرح نهضت ملی مسکن
نماینده مردم شیراز مطرح کرد؛

‌ضرورت استفاده از تولیدات به‌روز و دارای استاندارد در طرح نهضت ملی مسکن

شیراز- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر ‌ضرورت استفاده از تولیدات به روز و دارای استاندارد در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

به گزارش بازار، جعفر قادری با اشاره به موقعیت و ظرفیت استان فارس در این حوزه و بازاری که تولید کنندگان این استان می توانند در جنوب کشور ایجاد کنند، گفت: برای بهبود شرایط این صنعت دربخش تولیدات باید به موضوع نمایشگاه توجه جدی شود و در این راستا نمایشگاه های تخصصی در این حوزه با تنوع محصولات و دستاوردهای مرتبط برگزار شود.

وی به تقویت ظرفیت های تولیدکنندگان بومی استان اشاره و عنوان کرد: در راستای برگزاری نمایشگاه های تخصصی می توانیم وضعیت تولیدکنندگان بومی و غیربومی را ارزیابی و نقاط ضعف و قدرت آنان را شناسایی کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه جای مسئولان ارشد استان و مسئولان ادارات راه و شهرساری در این گونه نمایشگاه ها خالی است، افزود: بی مهری و عدم استقبال مسئولان استانی به حضور کمرنگ تولید کنندگان فارسی در نمایشگاه های ساختمان منجر شده و عدم استقبال فعالان این حوزه از فرصت های موجود را در پی داشته باشد.

به گفته قادری حضور مسئولان و فعالان اقتصادی در کنار یکدیگر می تواند به حل چالش ها و مشکلات حوزه تولید کمک کنند.

وی در خصوص وضعیت قیمت گذاری تولیدات و همچنین امکان استفاده از محصولات به نمایش درآمده در طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: این طرح فرصت خوبی است تا دست اندرکاران اجرا شامل مسئولان ادارات کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان فارس، بنیاد مسکن و مجموعه های فنی استانداری استفاده از تولیدات به روز و دارای استاندارد را الزام کنند.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد : در تمام از جمله ساختمان هایی که با حمایت و همراهی دولت ساخته می شود باید استاندارد های ساخت و ساز رعایت شده و در این راستا ایجاد ابنیه باکیفیت مد نظر باشد.

قادری ادامه داد: برخلاف مسکن مهر دولت در جریان اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باید به بهره برداران فرصت استفاده از تکنولوژی های روز و تجهیزات و تاسیسات مدرن را داده و زمینه استفاده از مصالح با کیفیت را برای آنان فراهم کند.

به گفته وی حضور تولیدکنندگان داخلی در طرح جهش ملی مسکن، می‌تواند به افزایش تولید مصالح مورد نیاز و کاهش قیمت تمام شده محصولات منجر شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس همچنین در خصوص صنعتی سازی تاسیسات و تجهیزات صنعت ساختمان گفت: در قوانین مختلف و در موارد زیادی به اهمیت به این موضوع اشاره شده و امیدواریم از طریق شرگت های دانش بنیان بتوانیم تحقق این مهم را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha