۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
تفاهم ۲۰۰ هزار مشترک کشاورزی با توانیر در مدیریت مصرف

تفاهم ۲۰۰ هزار مشترک کشاورزی با توانیر در مدیریت مصرف

حدود ۲۰۰ هزار مشترک کشاورزی ضمن تفاهم نامه‌ای با صنعت برق برای اعمال سیاست‌های مدیریت مصرف، از تعرفه برق رایگان استفاده کردند.

به گزارش بازار، با اعلام شرکت توانیر بیش از ۱۹۸ هزار مشترک برق کشاورزی ضمن عقد تفاهم مدیریت مصرف برق با شرکت توانیر از تعرفه برق رایگان استفاده می‌کنند.

بر اساس جزئیات اعلام شده از سوی شرکت توانیر از ابتدای خردادماه سال ۱۴۰۱، کشاورزانی که نسبت به عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌های توزیع برق منطقه‌ای خود اقدام کردند و از ساعت ۱۲ تا ۱۷ فعالیت برقی از جمله روشن بودن موتور چاه خود را متوقف کنند، در سایر ساعات شبانه‌روز می‌توانند از تعرفه برق رایگان استفاده کنند.

براین اساس، کشاورزان متقاضی این طرح می‌توانند، با مراجعه حضوری به ادارات برق شهر خود یا مراجعه به تارنمای این ادارات نسبت به ثبت‌نام و عقد تفاهم نامه استفاده کنند.

بر پایه نظر بسیاری از کارشناسان حوزه کشاورزی، در فصل گرما، میزان تبخیرو تعرقناشی از مصرف آب در ساعات ظهر به بالاترین حد ممکن می‌رسد و لذا توقف فعالیت‌های آبیاری در این ساعات و انتقال آن به ساعاتی با دمای کمتر، علاوه بر رایگان کردن هزینه برق می‌تواند زمینه افزایش راندمان آبیاری و تولید محصول با ساعت آبدهی مشخص را فراهم کند.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha