۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
ثبت ۳۶ میلیون اوراق گواهی سپرده کالایی

ثبت ۳۶ میلیون اوراق گواهی سپرده کالایی

بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به دهم تیر، با ثبت معامله حدود ۳۶ میلیون اوراق مبتنی بر کالا افزایش ۴۲.۶ درصدی را در حجم و ۱۳.۳ درصدی را در ارزش تجربه کرد.

به گزارش بازار، این رشد درمقایسه با ارزش معاملات هفته منتهی به ۳ تیر که نزدیک به ۴۵۹ میلیارد تومان و حجم معاملات گواهی سپرده ۲۵ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۵۶ ورقه بهادار مبتنی بر کالا گزارش گردیده، می‌باشد.

برپایه این گزارش در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، ۲ میلیون و ۱۹۳ هزار گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش نزدیک به ۳۲۰ میلیارد و ۸۰۳ میلیون تومان صدرنشین شد و از نظر ارزش معاملات در جایگاه نخست و از نظر حجم معاملات پس از سیمان و زعفران در جایگاه سوم ایستاد. این دارایی به ترتیب ۶ درصد از حجم کل و ۶۲ درصد از ارزش کل معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

همچنین عنوان برتر معاملات هفته قبل به لحاظ حجم همچون هفته‌های گذشته به سیمان با ثبت معامله ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار گواهی سپرده، تعلق گرفت و ارزش معاملات این دارایی به بیش از ۲۲ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان رسید. سیمان ۸۴ درصد از حجم کل معاملات گواهی سپرده کالایی در هفته قبل را از آن خود کرده بود.

در هفته گذشته همچنین، ۲ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۲۰ گواهی سپرده زعفران نگین نیز به ارزش بیش از ۱۰۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت که این دارایی پایه از نظر حجم با سهم ۷ درصدی و از نظر ارزش با سهم ۲۰ درصدی از کل معاملات رتبه دوم در هر دو آیتم را کسب کرد.

ارزش معامله ۶۴۰ هزار و ۱۸ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۶۶۷۲ میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی با سهم ۱۳ درصدی از کل ارزش معاملات، مقام سوم را بعد از سکه طلا و زعفران به نام خود کند.

در نماد معاملاتی برنج طارم نیز ۶ هزار و ۵ گواهی سپرده میان معامله گران دست به دست شد و ارزش تقریبی ۵۲۳ میلیون تومان را در پی داشت.

در هفته قبل و بر پایه سه دارایی پسته، زیره و میلگرد نیز در مجموع ۳۵۰ هزار و ۱۰۲ گواهی سپرده معامله شد و ارزش نزدیک به ۶ میلیارد و ۳۴ میلیون تومان را رقم زد.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha