۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
بازگشایی گذرگاه مرزی حسنقلی – گمیشان| سوآپ گازی ایران و ترکمنستان افزایش می یابد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بازگشایی گذرگاه مرزی حسنقلی – گمیشان| سوآپ گازی ایران و ترکمنستان افزایش می یابد

گرگان- ایری، نماینده مردم غرب گلستان در مجلس با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و ترکمنستان، گفت: ایجاد و بازگشایی گذرگاه مرزی حسنقلی – گمیشان شتاب می گیرد.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در دیدار اخیر آیت الله رئیس با سردار بردی محمداف، همتای ترکمنستانی وی مقرر شد تا زیرساخت های لازم برای بازگشایی گذرگاه مرزی در حسنقلی ترکمنستان و گمیشان در گلستان هر چه سریع تر فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری ۹ تفاهمنامه تهران از دیگر مباحثی بود که در این سفر در دستور کار قرار گرفت تا به اجرایی شدن حرکت کند.

وی بیان کرد: با توافق دو طرف مقرر شد تا در هفته های آینده در خصوص افزایش میزان سوآپ گاز ترکمنستان از مسیر ایران تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نماینده مردم شهرستان های بندرگز، ترکمن، گمیشان و کردکوی در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری تسهیل در صدور ویزا، توسعه مناسبات زیست محیطی، راه اندازی نمایشگاه ایران در عشق آباد و برگزاری رویدادهای فرهنگی در دو کشور از جمله دیگر دستاوردهای این سفر بود.

گفتنی است نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان به عنوان نماینده «ترکمن» ایران در مجلس شورای اسلامی هیات ایرانی را در این سفر همراهی کرد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در رأس هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر راهی ترکمنستان شد و با روسای جمهور آذربایجان قزاقستان، روسیه و ترکمنستان دیدار کرد.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha