۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
عقب ماندگی صنعتی اردبیل| استیضاح وزیر صمت به تعویق افتاد
نماینده مردم اردبیل در مجلس مطرح کرد؛

عقب ماندگی صنعتی اردبیل| استیضاح وزیر صمت به تعویق افتاد

اردبیل- نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: اردبیل در مقایسه با سایر استان‌ها از پیشرفت‌های صنعتی عقب مانده و باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در زنجیره تولید و تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی شاهد باشیم.

به گزارش بازار، صدیف بدری در آیین تجلیل از صنعتگران و تولیدکنندگان در اردبیل اظهار کرد: اردبیل در مقایسه با سایر استان‌ها از پیشرفت‌های صنعتی عقب مانده و باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در زنجیره تولید و تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی شاهد باشیم.

وی وضعیت معیشتی نامناسب مردم و گله‌مندی‌های آنها را یادآور شد و تصریح کرد: بهتر است دولت در بحث تحولات اقتصادی و جراحی رخ داده، مراقبت‌های لازم را انجام دهد تا بیش از این مردم گرفتار معاش و تأمین نیاز اولیه خود نباشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به همگرایی سه قوه در کشور برای رفع تهدیدها و دغدغه‌های عمومی را یادآور شد و گفت: در کنار استقرار قوا، باید این همگرایی نتیجه مثبتی را در بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم به همراه داشته باشد که تاکنون چندان در این حوزه موفق عمل نشده است.

بدری به طرح‌های تحول‌آفرین صنعتی و تولیدی در سایر استان‌ها اشاره کرد و افزود: در استان اردبیل سرمایه‌گذاران غیربومی کمتری را شاهد هستیم و اگر تحول اقتصادی و تولیدی نیز رخ داده به واسطه صنعتگران بومی و تولیدکنندگان توانمند در این بخش بوده است.

وی ضرورت جذب تسهیلات از محل تبصره ۱۸ را در سال‌جاری یادآور شد و خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال گذشته بهتر است این منابع هر چه سریعتر جذب شده تا در شاخص‌های متعدد صنعتی و تولیدی وضعیت قابل لمس و مطلوبی را شاهد باشیم.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار ایجاد اشتغال شش هزار نفری در بخش صنعت و تولید، ما باید خروجی نیروی بیکار را از واحدهای تولیدی متعدد در نظر بگیریم و به جای آمارسازی، اقدامات مؤثر و قابل فهم برای عموم مردم ارائه شود.

وی حل موانع و مشکلات را در تقویت مبادلات تجاری و مرزی در جمهوری آذربایجان یادآور شد و بیان کرد: شایسته است هر چه سریعتر موانع و مشکلات به ویژه در گمرک بیله‌سوار برطرف شود.

بدری در مورد استیضاح وزیر صمت ادامه داد: هیچ‌گونه سوگیری سیاسی، جناحی و حزبی در این بخش مؤثر نبوده بلکه استیضاح وزیر یک استیضاح کاری و بر اساس دغدغه‌های عمومی بوده که با تاکید رئیس جمهور و رئیس مجلس چند ماهی به تعویق افتاد.

وی از ارائه لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور در صورت تفکیک دو وزارت بازرگانی و صنعت و معدن، به هیچ یک از این وزارتخانه‌ها «فاطمه امین» را معرفی نکند چرا که افراد توانمندتر از او در عرصه مدیریتی بخش صنعت و بازرگانی وجود دارند و باید معرفی دو وزیر توانمند در این حوزه به رفع مشکلات منجر شود.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha