۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
عراق از آغاز گفت وگوها در بغداد میان ایران، اردن و مصر خبر داد

عراق از آغاز گفت وگوها در بغداد میان ایران، اردن و مصر خبر داد

وزیر امور خارجه عراق از آغاز گفت‌وگوها در بغداد میان ایران، اردن و ایران - مصر خبر داد و گفت: کشورش پیشنهاد تبدیل مذاکرات میان ریاض و تهران به گفت‌وگوی علنی و عمومی را داده است.

به گزارش بازار، وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با العربیة با بیان اینکه سیاست خارجی عراق موفق بوده و بسیاری از کشورها از آن حمایت می‌کنند، به پیشنهاد عراق برای تبدیل گفت‌وگوی تهران - ریاض- به گفت‌وگوی عمومی و باز اشاره و اعلام کرد که گفت‌وگوهایی در بغداد بین اردن - ایران و مصر - ایران آغاز شده است.

وزیر خارجه عراق همچنین افزود که روابط با عربستان سعودی بسیار خوب و در حال توسعه است.

وی در باره سفر شنبه گذشته «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق به عربستان، تاکید کرد که سفر الکاظمی به روابط تجاری و گفت وگوی ریاض - تهران مربوط بود.

فواد حسین وزیر خارجه عراق ۲۵ خرداد در دوحه پایتخت قطر خواستار گفت و گوی همسایگان بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه ها و تقویت راهکار مذاکره به منظور حل مسائل مهم منطقه شده بود.

وی در دیدار با «سامح الشکری» همتای مصری خود در حاشیه سفر به دوحه برای شرکت در نشست مشورتی وزیران خارجه عرب به میزبانی قطر بر «اشتیاق عراق برای تقویت رایزنی با مصر با توجه به نقش فعال آن در منطقه» تاکید کرد.

فواد حسین با اشاره به اهمیت برگزاری نشستی سه جانبه بین عراق، مصر و اردن خواستار برگزاری گفت و گویی با حضور همه کشورهای همسایه عراق شده بود.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha