۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
توقف فروش بنزین در سریلانکا

توقف فروش بنزین در سریلانکا

سخنگوی کابینه دولت سریلانکا اعلام کرد که فروش عمومی بنزین در این کشور به مدت دو هفته به‌دلیل کمبود شدید سوخت متوقف شده است.

به گزارش بازار، باندولا گوناواردان، سخنگوی کابینه دولت سریلانکا اعلام کرد که فروش بنزین به مردم به مدت دو هفته به دلیل کمبود شدید سوخت متوقف شده است.

گوناوردان به خبرنگاران گفت: کابینه وزیران تصمیم گرفت از نیمه شب ۲۷ ژوئن تا ۱۰ ژوئیه فقط به خدمات ضروری سوخت اختصاص دهد.

به گفته این مقام مسئول در سریلانکا، سوخت تنها برای بخش‌های مربوط به خدمات ضروری مانند بهداشت، کشاورزی و حمل و نقل مواد غذایی تامین می‌شود.

گوناواردان همچنین نسبت به تعطیلی احتمالی حمل و نقل عمومی در روزهای آینده هشدار داد و گفت که مقامات از کارفرمایان خواسته‌اند تا به مردم اجازه دهند از خانه کار کنند.

سریلانکا به‌طور همزمان با بحران سوخت و غذا دست و پنجه نرم می‌کند که ناشی از پیامدهای همه‌گیری کووید-۱۹ است. این بحران سبب رکود گردشگری و کمبود ارز خارجی در این کشور نیز شده است.

در نتیجه، سریلانکا قادر به پرداخت هزینه واردات نیست و به‌دلیل پرداخت نشدن بدهی خارجی خود در اواسط آوریل، این کشور دیگر نمی‌تواند از سرمایه‌گذاران خارجی استقراض کند.

براساس این گزارش، ماهیندا راجاپاکسا، نخست‌وزیر پیشین سریلانکا نیز اردیبهشت‌ماه امسال در پی ضرب و شتم مردم معترض توسط هوادارانش به همراه دو تن دیگر از کابینه خود استعفا کرد.

سریلانکا اکنون از زمان استقلال خود از بریتانیا در سال ۱۹۴۸ در بحران اقتصادی بی‌سابقه‌ای قرار دارد، این بحران تا حدی ناشی از کمبود ارز خارجی و نداشتن توان پرداخت دولت برای هزینه‌های مربوط به واردات مواد غذایی است.

هزاران معترض از ۹ آوریل در سراسر سریلانکا به خیابان‌ها آمدند و به دنبال استعفای رئیس‌جمهوری گوتابایا و نخست وزیر ماهیندا بودند.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha