۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
گشایش فضای جدید برای توسعه اقتصاد دانش بنیان
معاون وزیر صمت عنوان کرد

گشایش فضای جدید برای توسعه اقتصاد دانش بنیان

معاون وزیر صمت گفت: توجه به تحقیق و پژوهش از الزامات اساسی برای توسعه دانش بنیان هاست بنابراین باید با اختصاص هزینه‌های مناسب، از ظرفیت‌های موجود در این شرکت‌ها بهره ببریم.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، سید مهدی نیازی در مراسم امضای تفاهم نامه ۴ جانبه توسعه فناوری‌های هوشمندسازی در بخش معدن و صنایع معدنی ضمن بیان این مطلب گفت: از ابتدای امسال، تعامل بسیار مطلوبی بین نهادهای دولتی در راستای تحقق شعار سال (تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین) برای توسعه اقتصاد دانش بنیان برقرار شده است.

وی افزود: طی این مدت، مجموعه آیین نامه‌هایی برای هر نهاد در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان تعریف شده و در برنامه اجرایی قرار دارد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این وزارتخانه با توجه به ابعاد حوزه فناوری و نوآوری، یکی از نهادهای پیشران و پیشرو در توسعه اقتصاد دانش بنیان است، گفت: با توجه به شعار سال و تاکید وزیر، توسعه اقتصاد دانش بنیان در ۱۰ بخش طراحی شد.

وی ادامه داد: بخش معدن، از جمله این بخش‌ها بود که مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود بر فعال سازی بخش معدن تاکید ویژه داشته اند و وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون معادن و فرآوری مواد نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده اند.
تحقیق و پژوهش، حلقه مفقوده صنعت

نیازی به موضوع تحقیق و پژوهش (R&D) به عنوان حلقه مفقوده صنعت اشاره کرد و بیان داشت: زمانی می‌در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان گام برداریم که حوزه تحقیق و پژوهش را مورد توجه جدی قرار دهیم و هزینه مناسبی برای آن اختصاص دهیم تا بتوانیم از ظرفیت فراهم شده، استفاده مطلوب کنیم.

وی افزود: با فعال سازی تفاهم نامه مشترک همکاری ذیل برنامه راهبردی و آیین نامه‌های مصوب، می‌توانیم گام‌های موثر در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان برداریم.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha