۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
چشم انداز اقتصادی آمریکا رو به افول است
موسسه گالوپ اعلام کرد

چشم انداز اقتصادی آمریکا رو به افول است

براساس نظرسنجی موسسه گالوپ که سه شنبه منتشر شد، درپی افزایش قیمت بنزین، دیدگاه مردم آمریکا درباره اوضاع اقتصادی در حال بدتر شدن است.

به گزارش بازار، براساس نظرسنجی موسسه گالوپ که سه شنبه منتشر شد، درپی افزایش قیمت بنزین، دیدگاه مردم آمریکا درباره اوضاع اقتصادی در حال بدتر شدن است.

این پایگاه اینترنتی نوشت دو سوم آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی اوائل ماه کنونی شرکت کردند، گفتند قیمت بنزین باعث ایجاد مشکلات مالی متوسط یا شدید برای خانواده آن‌ها شده است. این رقم، افزایش ۱۵ درصدی نسبت به رقم ۵۲ درصد افرادی را نشان می‌دهد که در ماه آوریل، همین موضوع را اعلام کردند. این یکی از بالاترین رقم‌هایی است که گالوپ هنگام طرح این سئوال در دوره‌های افزایش قیمت بنزین از سال ۲۰۰۰ تاکنون با آن روبرو شده است.

در همین حال، شاخص اعتماد اقتصادی گالوپ؛ خلاصه‌ای از رتبه بندی آمریکایی‌ها درباره شرایط اقتصادی فعلی و چشم انداز آینده اقتصاد - نسبت به ماه گذشته با ۱۳ واحد کاهش به منفی ۵۸ رسید. رقم این شاخص بین ۱۰۰ تا منفی صد، متغیر است.

امتیاز فعلی این شاخص، کمترین امتیاز از فوریه ۲۰۰۹ است، زمانی که آمریکا هنوز رکود بزرگ را تجربه می‌کرد.

دو جنبه این شاخص، ماه گذشته بدتر شد؛ به طوریکه درصد آمریکایی‌های مورد بررسی که وضع اقتصاد را «نامناسب» می‌خواندند با ۸ واحد افزایش به ۵۴ درصد و درصد افرادی که می‌گویند اوضاع اقتصادی در حال بدتر شدن است، با افزایش ۷ واحدی به ۸۵ درصد رسید.

میانگین قیمت ملی بنزین تا روز سه شنبه حدود ۴.۸۸ دلار در هر گالن بود که کاهش جزئی نسبت به رکورد بالاتر از ۵ دلار و ثبت شده در اوایل این ماه نشان‌ می‌دهد.

گالوپ این نظرسنجی را در فاصله روزهای اول تا بیستم ژوئن و بر اساس نمونه گیری تصادفی از ۱۰۱۵ بزرگسال آمریکایی برگزار کرد.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha