۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
تعدیل ضریب مالیاتی مطب‌ها، مراکز تشخیصی و درمانی تا نصف ضرایب فعلی

تعدیل ضریب مالیاتی مطب‌ها، مراکز تشخیصی و درمانی تا نصف ضرایب فعلی

درچهارمین نشست رئیس کل سازمان نظام پزشکی با رئیس سازمان امورمالیاتی کشور ضریب درآمد مشمول مالیاتی برای مطب‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی تا نصف ضرایب فعلی تعدیل شد.

به گزارش بازار، پس از دیدار، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی با داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشوربا تعدیل ضریب درآمد مشمول مالیاتی برای مطب‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی تا نصف ضرایب فعلی و برای فعالیت پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان در مراکز تشخیصی و درمانی معادل ضریب سال ۹۸ موافقت شد.

در این نشست که در محل سازمان امور مالیاتی تشکیل شد، دکتر رئیس زاده با اشاره به افزایش بهای تمام شده خدمات در حوزه سلامت، عدم افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی متناسب بانرخ تورم، افزایش حقوق و دستمزدها و قوانین حاکم بر تعرفه‌های نظام سلامت اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی ضریب درآمد مشمول مالیات سال ۹۹ جامعه پزشکی شاغل در مراکز درمانی را که به شدت تحت تاثیر اثرات منفی بحران همه گیری کرونا قرار گرفته بود از ۴۲ درصد در سال ۹۸ به ۶۵ و ۷۰ درصد در سال ۹۹ افزایش داده است.

وی افزود: با توجه به کاهش مراجعات مطب‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی و افزایش بهای تمام شده خدمات در این مراکز، اما ضرایب مالیاتی آن‌ها مطابق سال قبل از آن در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش هزینه‌های جاری و بهای تمام شده کالاهای خدماتی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود؛ ادامه داد: هزینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری، اصالت سنجی و نسخه پیچی الکترونیکی داروها و ... سبب کاهش شدید حاشیه سود در این موسسات شده است.

داوود منظور نیز ضمن سپاسگزاری از حضور نمایندگان جامعه پزشکی و قدردانی از ارائه دهندگان خدمات سلامت که جزو مودیان خوش حساب هستند، بیان کرد: نسبت به تعدیل ضرایب درآمد مشمول مالیات دستورات لازم را داده ام.

وی با اشاره به نزدیکی رقم مالیات ابرازی و تشخیصی جامعه پزشکی عنوان کرد: در سال جدید که به مالیات‌های سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ رسیدگی می‌شود، همراهی جامعه پزشکی را داشته ایم و تعداد افرادی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتی استفاده کرده اند، بیش از دو برابر شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در سال آینده با توجه به شرایط درمانگاه‌ها، مطب ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها اگر مقدار کمتری مالیات اخذ و در راستای کمک به جامعه پزشکی برای امکان جایگزینی سرمایه استفاده شود، فضای مناسب تری در کسب و کار خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که نباید اخلال در رفتارهای بازیگران اقتصادی ایجاد شود؛ خاطرنشان کرد: تغییر ضرایب را متناسب با نوع فعالیت جامعه پزشکی باید جدی گرفت و به سمت پایین تعدیل کرد و با استفاده از نظرات سازمان نظام پزشکی در سال‌های آینده نیز بتوانیم همکاری و تعامل مناسبی داشته باشیم.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha