۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
دولت بدنبال تاخت و تاز سوداگران بازار مسکن با اسب سرکش تورم است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت بدنبال تاخت و تاز سوداگران بازار مسکن با اسب سرکش تورم است

عضو کمیسیون عمران در مجلس با اشاره به افزایش قیمت مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی باید با اجرای سریعتر ساخت مسکن و اجرای قوانین مرتبط جلوی افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بهای منزل را بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، در مورد ثبت قراداد اجاره در سامانه املاک و اسکان گفت: سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی از قبل راه اندازی شده و در قالب مالیات بر خانه‌های خالی با خود اظهاری مردم کار خود را آغاز کرده و براساس آن مالکان باید اقدام به ثبت دارایی خود در قالب املاک و مستغلات می‌کردند.

سامانه املاک و اسکان کشور راه اندازی شد
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با عدم تکمیل سامانه املاک و اسکان کشور مدیریت قیمت مسکن، میزان اجاره منزل مسکونی، پراکندگی آنها در سطح کشور قابل انجام نیست.

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم یادآور شد: باید ضعف‌های "سامانه ملی املاک و اسکان کشور" در وزارت راه و شهرسازی برطرف شود و مدیریت اجاره مسکن در آن به درستی به مرحله عملیاتی شدن برسد در غیر این صورت مانند تیر انداختن در تاریکی است. وزارت راه و شهر سازی باید دلیل عدم تکمیل سامانه را تشریح و چگونگی راه اندازی آن را برای شهروندان بیان کند.

شاکری با اعلام اینکه شاهد تاخیر در اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌های دولت در مورد ساخت مسکن و تعادل بازار مسکن هستیم گفت: متاسفانه در این مسئله وزارت اقتصاد و سازمان برنامه با وزارت راه و شهرسازی همکاری نمی‌کنند و این چالش اساسی است تاکنون طرح‌ها و برنامه‌های دولت هنوز به مرحله اجرائی نرسیده تا شاهد برطرف شدن افزایش قیمت مسکن باشیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید با اجرای سریعتر ساخت مسکن و اجرای قوانین مرتبط جلوی افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بهای منزل را بگیرد.

کد خبر: ۱۵۹٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha