۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
اعمال افزایش حقوق برای ۸۰ درصد از کارگران گلستانی | افزایش دستمزد جوابگوی تورم نیست
رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار گلستان:

اعمال افزایش حقوق برای ۸۰ درصد از کارگران گلستانی | افزایش دستمزد جوابگوی تورم نیست

گرگان- تجری، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان گفت: با وجود اینکه افزایش حقوق برای ۸۰ درصد کارگران در گلستان اعمال شده اما این افزایش دستمزد جوابگوی تورم نیست.

روح الله تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به تورم بالای کالا و خدمات در سالیان اخیر، حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری حدود ۶۰ درصد افزایش یافت با این حال این مبلغ حقوق هم متناسب با تورم نیست.

رییس کانون هماهنگی شوراهای کار گلستان با بیان اینکه حقوق منصفانه ای که شورای عالی کار مصوب کرد اکنون کارایی اش را از دست داده، خاطرنشان کرد: کارگران به جای ابراز رضایت، حالا ناراضی تر از سال قبل شده‌اند و تورم بالا مفهوم واقعی عدد و درصد را از بین برده است.

وی ادامه داد: افزایش دستمزد جوابگوی تورم نیست حال آنکه در برخی از کارگاه ها مصوبه شورای عالی کار اجرا نمی شود.

تجری با اشاره به اینکه برای اجرای قانون افزایش حقوق کارگران نظارت های زیادی وجود دارد، افزود: به طور کلی با توجه به بررسی های به عمل آمده، بالغ بر ۸۰ درصد مشمولین این قانون مصوبه فوق را انجام دادند و امیدواریم و با تلاش و پیگیری ادارات مرتبط با جامعه کارگری تا ۱۰۰ درصد افراد از این حق بهره مند شوند.

تجری متذکر شد: برخی از کارفرمایان توان پرداخت این حقوق را ندارند و دولت برای رفع این مسئله بایستی بخشی از این افزایش فشار مالی بر کارفرمایان را از طریق کاهش مالیات یا حق پرداخت بیمه سهم کارفرمایان جبران کند.

رییس کانون هماهنگی شوراهای کار گلستان در خاتمه یادآور شد: اگر اداره صنعت، معدن و تجارت بتواند برای کارگاه های کوچک مواد اولیه ارزان قیمت هم تهیه کند کارفرمایان می توانند حقوق کارگران را طبق مصوبه شورای عالی کار پرداخت کنند در این صورت افراد سرمایه گذار با این پیشنهادها راغب به سرمایه گذاری و ایجاد شغل خواهند شد.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha