۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
از همه فرصت‌های اقتصادی در زمینه تجارت حلال استفاده شود
در نشست روسای گروه دوستی ایران و کرواسی عنوان شد

از همه فرصت‌های اقتصادی در زمینه تجارت حلال استفاده شود

روسای گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در دیداری که در اتاق ایران برگزار شد، تاکید کردند که از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور در زمینه تجارت حلال استفاده شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، روسای گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با هم دیدار کردند.

در این نشست که با حضور محمدرضا رمضانی، معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران و حسین حسین‌زاده، نماینده لارستان برگزار شد، علی‌اصغر خانی، رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و کرواسی از گام‌های مثبت میان ایران، کرواسی و کشورهای حوزه بالکان در توسعه همکاری‌ها گفت: توسعه مناسبات و مروادات اقتصادی مورد توجه ماست و سعی می‌کنیم ظرفیت‌های مناسبی در این حوزه شناسایی شود؛ البته ایران و کرواسی اشتراکات خوبی در حوزه‌های مختلفی دارد که باید این اشتراکات مورد توجه قرار گیرد.

خانی گفت: همه اشتراکات به‌خصوص در حوزه فرهنگ، نشان می‌دهد که مردم کراواسی و مردم جنوب شرق اروپا علاقه زیادی برای استفاده از محصولات حلال دارند. ایران باید به این ظرفیت‌ها توجه کند، و از فرصت‌های نهفته در این زمینه بهره بگیرد. باید بازارهای داخلی و خارجی توسعه یابد و سهم صادرات حلال به این کشورها افزایش یابد. این موضوع هم باعث رقابت‌پذیری می‌شود و هم باعث می‌شود کیفیت کالاها بیشتر شود.

زلاتکو حسنبگوویچ، رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران نیز گفت: لازم می‌دانم خوشحالی خود را از میزبانی اتاق ایران از نشست تجارت حلال میان دو کشور اعلام کنم؛ ایران جز اولین کشورهایی است که استقلال کرواسی را به رسمیت شناخته، استقلالی ‌که در اثر مقاومت کرواسی‌ در مقابل متجاوزین حاصل شده. این موضوع اساس محکمی برای برخورداری از روابط خوب بین دو کشور است که هیچ مانعی در مقابلش نیست.

او افزود: بخشی از این همکاری در حوزه روابط اقتصادی تعریف می‌شود ولی روابط اقتصادی به دلیل موارد مختلف گسترش نیافته و در حد و شایسته مناسبات سیاسی دو کشور نیست. حسنبگوویچ نیز خواستار توجه به ظرفیت‌های صنایع حلال برای گسترش روابط میان دو کشور شد.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha