۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
تجارت ۴ میلیارد دلاری ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر

تجارت ۴ میلیارد دلاری ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر

در سال گذشته میزان مبادلات تجاری ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر حدود ۳.۵ میلیارد دلار بود که با هدف گذاری انجام شده این میزان در سال جاری به ۴ میلیارد میرسد.

به گزارش بازار، رحمت الله خرمالی مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: برای توسعه تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر برنامه‌هایی به کمک دولت، وزارت صنعت و معدن و سازمان توسعه تجارت طراحی شده است. در بخش توسعه روابط تجاری می‌توان به توسعه زیر ساخت‌های تجاری گمرک وحمل و نقل اشاره کرد.

خرمالی افزود: مبادله کالا بین ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر از طریق ریلی، زمینی و دریایی انجام میگیرد.

وی افزود: برای توسعه روابط تجاری با کشور روسیه نیز ۱۶۰ کیلومتر مسیر ریلی از رشت به آستارا بعد از سفر نخست وزیر روسیه به ایران و تماس تلفتی روسای جمهور دو کشور در حال تکمیل شدن است.

مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت با اشاره به برنامه‌های ترویجی برای نفوذ تجارمان در بازارهای ۴ کشور همسایه خزر گفت: برای شناسایی بازار این کشورها برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی ایران است. از جمله این نمایشگاه‌های، نمایشگاه اختصاصی ایران در آلماتی قزاقستان که در ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

خرمالی با اشاره به حمایت تجار و بازرگانان منطقه اوراسیا گفت: در راستای حمایت از صادرات غیر نفتی در سال ۱۴۰۱ بسته‌های حمایتی برای تجار و بازرگانان در حوزه اوراسیا در دست تدوین و نهایی شدن است.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha