۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
لوریج مناسب - لوریج بالا یا پایین؟

لوریج مناسب - لوریج بالا یا پایین؟

اغلب معامله گران تازه کار یا حتی گاها حرفه ای ها به دنبال پاسخ این سوال هستند که لوریج مناسب چه اندازه ای باید داشته باشد، یا لوریج بالا باشد یا پایین!

به گزارش بازار، اغلب معامله گران تازه کار یا حتی گاها حرفه ای ها به دنبال پاسخ این سوال هستند که لوریج مناسب چه اندازه ای باید داشته باشد، یا لوریج بالا باشد یا پایین! استفاده از لوریج های بالا همانطور که باعث می شود هنگام نوسان بازار سود زیادی کنید، همزمان منجر به ضرر زیادی هم می شود! به همین دلیل است که اغلب در استفاده از اهرم (leverage) مردد هستند و نمی دانند از چه ضرایبی استفاده کنند.

لوریج چیست

لوریج در فارکس به چه معناست؟ اهرم یا لوریج در فارکس مثل وام گرفتن می ماند، شما اگر تنها ۱۰۰ دلار داشته باشید و بخواهید یک سهام ۱۰۰۰ دلاری را بخرید بروکر فارکس به شما وام می دهد تا بتوانید با سرمایه کم آن سهام با ارزش را بخرید. لوریج چیست سوال خیلی از معامله گران مبتدی است! داشتن اهرم در واقع به شما این امکان را می دهد که با قرض گرفتن سرمایه اضافی از بروکر فارکس، قدرت خرید سهام های بزرگتر از سرمایه شما بیشتر شود و در عین حال سودهای بیشتری کسب کنید.

پس شما به عنوان یک تریدر باید بدانید که با داشتن چه سرمایه ای می توانید از لوریج در فارکس استفاده کنید و سهام بزرگ داشته باشید یا چندین برابر سرمایه خودتان را معامله کنید.

انواع لوریج

تا الان درباره اینکه اهرم معاملاتی چیست اطلاعات کافی کسب کردید! حالا به معرفی انواع لوریج یا انواع اهرم در فارکس می پردازیم.

لوریج ها یا اهرم ها برای هر بروکر فارکسی متغیر است، و هرکدام براساس قوانین و شرایطی که دارند، مقادیر مشخصی از لوریج را ارائه می دهند، اما به طور کلی متداول ترین میزان لوریج ها برابر هستند با ۱:۱، ۱:۵۰، ۱:۱۰۰، ۱:۲۰۰ و ۱:۴۰۰.

مثلا بروکر فارکس IFC Markets برای حساب های میکرو و استاندارد لوریج های متنوعی را ارائه می دهد، برای حساب های میکرو اهرم های ۱:۱ تا ۱:۴۰۰ موجود بوده و برای حساب های استاندارد اهرم های ۱:۱ تا ۱:۴۰۰ موجود است.

لوریج یک به صد یا ۱:۱۰۰ یعنی اینکه به ازای هر یک دلاری که دارید می توانید به ارزش صد دلار با آن معامله کنید! معنای سایر لوریج ها نیز به همین ترتیب است.

چگونه از لوریج استفاده کنیم

به طور کلی اینکه شما چقدر سود کنید یا چقدر ضرر کنید، همه اش بستگی زیادی به قدرت شما در مدیریت ریسک و استفاده از لوریج در فارکس دارد!

برایتان سوال است که در بازه های زمانی مختلف کدام لوریج برای شما مناسب است؟ قانون کلی در لوریج تریدینگ وجود دارد و آن این است که همه یا درصد بالایی از سرمایه تان را وارد معاملات با لوریج نکنید!

محتاطانه عمل کنید و از اهرم های با ضریب کم استفاده کنید چون منجر به ضرر جبران ناپذیری می شود.

زود هیجان زده نشوید! استفاده از اهرم برای تازه کارها بسیار پیچیده است و تا زمانی که از آن اطلاعات کافی به دست نیاوردید وارد معامله با لوریج نشوید.

لوریج فارکس قاتل سرمایه شماست

اهرمی را انتخاب کنید که کار با آن برای شما آسان باشد، اهرم های ۱:۴۰۰ هم وجود دارد اما آیا همه معامله گران می توانند از آن به راحتی استفاده کنند؟ مسلما نه! اغلب بروکرهای فارکس مثل IFC Markets لوریج های بالا هم ارائه می دهند، اما معمولا بهترین اهرم برای معامله در بازار فارکس یا متداول ترین آنها اهرم یک به صد یا ۱:۱۰۰ است، به این معنا که اگر سرمایه شما ۱۰۰۰ دلار باشد و این لوریج فارکس را انتخاب کنید، می توانید تا سقف ۱۰۰ هزار دلار معامله کنید! هیجان زده شدید؟

لوریج مناسب - لوریج بالا یا پایین؟

اما سرمایه اولیه شما مثلا ۱۰۰ دلار شما به عنوان مارجین شناخته می شود و اگر سرمایه قرض گرفته شده شما به این مقدار کاهش پیدا کند بروکر فارکس معاملات شما را می بندد تا بیشتر از این سرمایه خودتان را از دست ندهید. اما اینکه هر بروکر فارکس تحت چه شرایطی معامله شما را می بندد بستگی به شرایط آنها دارد مثلا IFC Markets وقتی به ۱۰ درصد برسد، معامله شما را می بندد. مارجین در واقع وثیقه شما نزد بروکر است!

بیشترین ضرری که یک معامله گر با استفاده از لوریج فارکس می تواند بکند این است که سرمایه اش را به سرمایه اولیه کاهش دهد که در این صورت بدترین اتفاق ممکن می افتد، اما اگر موفق عمل کند می تواند سود معامله را چندین برابر کند!

کاری نکنید که لوریج بالا بر علیه شما عمل کند و اگر لوریج های بالاتر استفاده کنید، تغییر در حساب شما هم به قدری می رسد که با لوریج های زیر ۱۰ قابل مقایسه نیستند!

لوریج مناسب چیست

میزان لوریج یا اهرمی که شما می خواهید استفاده کنید نسبت خیلی مستقیمی به نوع معامله شما دارد به اینکه چه حجمی را می خواهید معامله کنید! اما به طور کلی برای اینکه بدانید چه میزان لوریج برای شما مناسب است اینگونه محاسبه کنید:

فرمول محاسبه لوریج مناسب: کل حجم معامله را بر موجودی حساب تقسیم کنید میزان ضریب اهرم مناسب به دست می آید.

بهترین اهرم در فارکس چیست؟ همان طور که اشاره شد، متداول ترین اهرم در فارکس ۱:۱۰۰ است! یادتان باشد که تجربه معامله فارکس اگر سنجیده نباشد، می تواند فقط یک تجربه ناخوشایند و البته پر ضرر باشد و شما را برای همیشه از ترید در فارکس دلسرد کند، برای اینکه این اتفاق نیفتد بهتر است از پیشامد هرگونه خسارت و ضرر جلوگیری کنید.

بهترین اهرم در فارکس چیست

پاسخ به این سوال چندان ساده نیست اما پاسخ قطعی و محکمی هم برای آن وجود ندارد، اینکه شما چه استراتژی معاملاتی استفاده می کنید، چقدر حجم معاملاتی شماست و چشم اندازه واقعی نوسانات بازار چیست، همگی در انتخاب اهرم مناسب در فارکس اهمیت دارد و هر کدام از آنها می توانند نقش کلیدی و مهمی را در انتخاب لوریج فارکس ایفا کنند.

لوریج مناسب - لوریج بالا یا پایین؟

لوریج بالا یا پایین؟

هیچکس نمی تواند به طور قطع به یقین به شما بگوید که کدام لوریج برای شما و معامله شما مناسب است، پس همیشه بهتر است پیش از آنکه بخواهید معامله ای را ثبت کنید، محاسبه لوریج مناسب را انجام دهید. این کار به شما این اطمینان را می دهد که کمتر ضرر کنید و ریسک شما را تا حد ضرور کاهش می دهد.

لوریج بالا مساوی است با نوسان بالا در حساب شما که نمی توان میزان سود را از ضرر آن تفکیک کرد! پس ما توصیه می کنیم اگر تا الان از لوریج های بالا استفاده نکردید، بهتر است از لوریج های پایین استفاده کنید. بخصوص اگر اولین بار است که معامله می کنید و قصد دارید از لوریج در فارکس استفاده کنید پیشنهاد می کنیم از ضریب اهرم پایین در فارکس استفاده کنید. لوریج های بالا کمرشکن هستند، ممکن است تمامی سرمایه شما را به باد دهند یا حتی برعکس ممکن است سود شما را دو برابر هم بکنند.

استفاده از اهرم بالا عادت برخی معامله گران مثل اسکالپرها است که سریع از بازار خارج می شوند، چون سریعا معامله می کنند و خارج می شوند، اما اگر شما وابسته به نوع موقعیتی هستید که می خواهید داشته باشید، بهتر است اغلب از لوریج فارکس پایین استفاده کنید!

نکته ای که در فارکس و ترید در فارکس اهمیت دارد این است که سرمایه خودتان را در آن حفظ کنید و سعی کنید پولتان را از دست ندهید.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha