۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
صعود ۳۰ درصدی اجاره بهاء در بیرجند|مصوبه افزایش ۲۵ درصدی قابلیت اجرا ندارد
رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی:

صعود ۳۰ درصدی اجاره بهاء در بیرجند|مصوبه افزایش ۲۵ درصدی قابلیت اجرا ندارد

بیرجند- رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی اجاره در بیرجند گفت:مصوبه اخیر پیرامون اینکه حدأکثر افزایش اجاره باید ۲۵ درصد باشد امکان اجرایی شدن ندارد.

علیرضا اربابی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: افزایش قیمت اجاره بهاء در خراسان‌جنوبی و به ویژه شهر بیرجند مربوط به این هفته‌ها نیست بلکه مبلغ اجاره در ابتدای سال ۱۴۰۱ و ماه‌های فروردین و اردیبهشت افزایش یافت.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مبلغ اجاره بهاء در خراسان‌جنوبی و شهر بیرجند در اردیبهشت حدود ۲۵- ۳۰ درصد افزایش داشته است، ادامه‌داد: در حال حاضر با تمدید اجاره‌ها در فصل جا به جایی و ... نیز همین میزان افزایش در اجاره بها را داریم.

اربابی با تأکید بر اینکه مصوبه کشوری در مورد اینکه حدأکثر افزایش اجاره بهاء نسبت به سال قبل باید تنها ۲۵ درصد باشد امکان اجرایی شدن ندارد، بیان‌کرد: ممکن است فردی سال گذشته در یک مشاور املاک و سال جدید در یک مشاوراملاک دیگر تمدید اجاره ملک خود را کرده باشد و نتوان تشخیص داد که سال قبل اجاره بها چقدر بوده است.

وی گفت: از طرف دیگر مسائل و مشکلات صاحبان املاک چون افزایش قیمت برق، آب و مسائل مربوط به مالیات و... را نیز باید مد نظر قرار داد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خراسان‌جنوبی اظهارکرد: اینکه برخی از صاحب خانه‌ها اجاره‌بها را چندین برابر افزایش داده‌اند بیشتر مربوط به کلان شهرها است و در خراسان‌جنوبی شاید پنج درصد صاحبان املاک اینگونه باشند ولی در مجموع رعایت افزایش معقول و منطقی مبلغ اجاره املاک را دارند.

وی یادآور شد: به اعتقاد من چیزی که الان در شهر بیرجند به عنوان افزایش اجاره بهاء مطرح است مربوط به همان ماه‌های ابتدایی سال است و چون افراد الان جابه جایی منزل و تمدید اجاره را دارند این موضوع را حس می‌کنند.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha