۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱
صادرات ۷.۷ میلیون تن کالا از استان بوشهر به ۶۰ کشور جهان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صادرات ۷.۷ میلیون تن کالا از استان بوشهر به ۶۰ کشور جهان

بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از صادرات ۷.۷ میلیون تن کالا به ارزش ۴ میلیارد دلار از بنادر استان بوشهر در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اتاق بازرگانی بوشهر در سال جاری، دورنمای خوبی برای تجار و بازرگانان استان پیش‌بینی کرده و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، تجار و بازرگانان استان با همکاری تولیدکنندگان در راستای افزایش تولید و بالا رفتن صادرات اهتمام‌جدی دارند و بدون تردید، افزایش صادرات منجر به حمایت از تولید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: طبق آمار و ارقام‌موجود، حجم و ارزش کالاهای صادراتی غیر نفتی از بنادر استان بوشهر به کشورهای مختلف، رشد محسوسی داشته است.

گزدرازی تصریح کرد: از ابتدای فروردین سال جاری تا پایان خرداد ماه ۷.۷ میلیون تن کالای غیر نفتی از استان بوشهر صادر شده است.

وی یادآور شد: ارزش صادرات غیرنفتی از بنادر بوشهر در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴ میلیارد دلار بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: تولیدات پتروشیمی و ماهی و میگو و مواد معدنی و محصولات کشاورزی بیشترین میزان صادرات استان بوده‌اند.

گزدرازی اضافه کرد: چین و امارات و هندوستان بیشترین دریافت‌کنندگان کالاهای صادراتی استان بوشهر هستند.

وی یادآور شد: بیش از ۶۰ کشور به عنوان اهداف صادراتی محصولات تولیدی استان بوشهر هستند و اتاق بازرگانی برای رشد صادرات از هیج تلاشی فروگذار نمی‌کند.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha