۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
روند صعودی قیمت نفت خام ادامه خواهد داشت| تصمیمات گروه ۷ بی تاثیر است
تحلیل بازار نفت؛

روند صعودی قیمت نفت خام ادامه خواهد داشت| تصمیمات گروه ۷ بی تاثیر است

قیمت نفت خام برنت در چند روز گذشته با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی، شاهد بازگشتی قدرتمند بوده و احتمالا طی روزهای آتی نیز این افزایش قیمت ادامه خواهد یافت.

به گزارش بازار، قیمت نفت خام برنت در چند روز گذشته با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی، شاهد بازگشتی قدرتمند بوده است. هر بشکه نفت برنت هم اکنون با قیمت ۱۱۶.۵۲ دلار معامله می شود که حدود ۹ درصد بالاتر از پایین ترین سطح این ماه است. این قیمت به بالاترین حد خود از ۱۷ ژوئن به این سو رسیده است.

به طور مشابه، قیمت نفت خام تگزاس غربی به ۱۱۰ دلار بازگشته و این در حالیست که قیمت گاز طبیعی و بنزین به افزایش خود ادامه داده است.

ایده بد G۷ درباره قیمت نفت
رهبران گروه ۷ در آلمان گردهم آمده و در مورد بحران جاری در اوکراین رایزنی کردند و البته به نوشته فایننشال تایمز، رهبران این کشورها از افزایش قیمت نفت و گاز نیز با یکدیگر مشورت کرده اند.

به عنوان بخشی از راه حل ها، آنها در حال بررسی محدودیت هایی برای واردات انرژی از روسیه هستند که در حقیقت، اشاره ای به فشار آمریکا برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه دارد. با اینحال، بعید به نظر می رسد هند و چین، نفت ارزان قیمت روسیه را که طی ماه های گذشته با تخفیف بسیار چشمگیر خریداری کرده اند را رها کرده و در دامان تنش های اروپا بیفتند.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

روند صعودی قیمت نفت خام ادامه خواهد داشت| تصمیمات گروه ۷ بی تاثیر است

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت نفت خام برنت طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته و توانسته است بالاتر از دو سطح مقاومت مهم خود در نقاط ۱۱۲ و ۱۱۶ دلار حرکت کند. همزمان، UKOIL بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه خود جهش کرده و این در حالیست که نوسانگر تصادفی بالاتر از سطح خرید قرار گرفته است.

بنابراین، برنت احتمالاً به افزایش قیمت خود ادامه خواهد داد؛ چراکه گاوها سمت پایین الگوی کانال صعودی را در حدود ۱۲۰ دلار هدف قرار می دهند. با اینحال، افت قیمت به زیر سطح حمایت ۱۱۲ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha