۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
امارات و عربستان ظرفیتی برای افزایش تولید نفت ندارند
رئیس‌جمهور فرانسه:

امارات و عربستان ظرفیتی برای افزایش تولید نفت ندارند

رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی ظرفیت زیادی برای افزایش تولید نفت ندارند.

به گزارش بازار، امانوئل مکرون روز دوشنبه (ششم تیرماه) در حاشیه نشست سران گروه هفت کشور ثروتمند، موسوم به گروه ۷، در گفتگو با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، اعلام کرد که رئیس‌جمهوری امارات متحده عربی به او گفته است عربستان سعودی و امارات، دو تولیدکننده بزرگ نفت اوپک، ظرفیتی برای افزایش تولید نفت ندارند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی تنها اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند که از ظرفیت مازاد برای افزایش عرضه جهانی به‌منظور کاهش قیمت‌ها برخوردارند.

مکرون همچنین افزود عربستان می‌تواند ظرفیت خود را ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد اما تا ۶ ماه آینده ظرفیت زیادی ندارد.

یکی از مقام‌های بلندمرتبه انرژی امارات در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی این کشور اظهارات مکرون را تأیید کرد.

سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت: با توجه به گزارش‌های اخیر رسانه‌ها، می‌خواهم توضیح دهم که طبق خط پایه تولید فعلی تعیین‌شده اوپک پلاس برای امارات متحده عربی، این کشور نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید می‌کند.

قیمت‌های جهانی نفت در ماه‌های اخیر به‌دلیل کمبود عرضه و بهبود تقاضا پس از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، به‌طورپیوسته در حال افزایش بوده است، قیمت نفت از اواخر ماه فوریه در پی ایجاد تنش‌ها بین روسیه و اوکراین افزایش بیشتری داشته است.

عربستان هم‌اکنون روزانه ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و دارای ظرفیت تولید اسمی ۱۲ تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز است.

تولید روزانه امارات متحده عربی نیز حدود سه میلیون بشکه است و ظرفیت تولید سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز را دارد. این کشور تلاش می‌کند تا ظرفیت تولید نفت خود را به ۴ میلیون بشکه در روز برساند.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha