۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
توقیف یک میلیون دستگاه خودروی دودزا

توقیف یک میلیون دستگاه خودروی دودزا

رئیس پلیس پایتخت از توقیف هزار و ۳۸۳ خودرو به علت تخلفات مربوط به پلاک خبر داد و گفت: در سه ماه امسال یک میلیون خودروی دودزا اعمال قانون شدند.

به گزارش بازار، سردار حسین رحیمی، در حاشیه طرح انضباط و ایمنی ترافیک پلیس راهور فاتب در جمع خبرنگاران افزود: در کنار طرح‌های عملیاتی و امنیتی که در تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشتیم، امروز شاهد اجرا شدن طرح‌های انضباط اجتماعی با تلاش پلیس راهور هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نخستین مرحله طرح انضباط و ایمنی ترافیک در تهران بزرگ اجرا شده است، افزود: هدف این طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، برخورد با تخلفات مربوط به پلاک، برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین، برخورد با خودروهای آلاینده و خودروهایی که بالای سه میلیون تومان خلافی دارند و سایر تخلفات مربوط به وسایل نقلیه است.

رئیس پلیس پایتخت اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ هزار خودرو به علت داشتن پلاک مخدوش و یا حتی نداشتن پلاک اعمال قانون شدند و ۱۳۸۳ دستگاه خودرو به علت تخلفات مربوط به پلاک، توقیف شدند.

رحیمی با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدایی سال یک میلیون خودروی دودزا اعمال قانون شدند، تصریح کرد: هزار و ۳۲۳ دستگاه موتورسیکلت به علت اینکه بار نامتعارف داشتند، توقیف شدند و به ۳۸۱ هزار مورد هم تذکر داده شده است.

وی افزود: ۸ هزار و ۶۹۶ گواهینامه در شرف توقیف هستند چرا که این‌ها دارای ۳۰ نمره منفی هستند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ۷ هزار و ۳۲۰ خودرو به علت داشتن خلافی بالای سه میلیون تومان توقیف شده‌اند، تأکید کرد: ۸۰ دستگاه خودروی شوتی و ۱۱۶ دستگاه اتوبوس مسافربری که مملو از بار قاچاق بودند، توقیف شده اند.

رحیمی با اشاره به اینکه ۱۱۲ خودروی حادثه خیز در محورهای مواصلاتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعمال قانون شده اند، بیان کرد: با آغاز تابستان نظارت پلیس بر رانندگان بیشتر است و مدارک رانندگی چه افرادی که با خودرو در شهر تردد می‌کنند و چه افرادی که با موتورسیکلت هستند چک می‌کنیم تا مبادا افراد بدون داشتن گواهینامه بخواهند در شهر تردد کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه خودرو و موتورسیکلتی که پلاک ندارد اجازه رانندگی در شهر را ندارد، اظهار کرد: افزون بر ۴۵ درصد تصادفات متعلق به موتورسیکلت سواران است و البته باید این را بگویم که در چهار سال گذشته در تهران بزرگ شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت بوده‌ایم.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha