۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ جدید ارز
مدیرعامل صندوق توسعه ملی مطرح کرد

بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ جدید ارز

غضنفری، مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: ما دیگر نمی‌توانیم به ارز ۴۲۰۰ تومانی برگردیم و بازپرداخت اقساط معوق باید با نرخ جدید ارز به صندوق واریز شود.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری در حاشیه جلسه مجمع کارآفرینان با اشاره به عدم بازپرداخت تسهیلات از سوی برخی از فعالان اقتصادی، افزود: بسیاری از این افراد، فعالان اقتصادی موفقی بودند، شاید نوسانات قیمت ارز باعث شده که امکان پرداخت نداشته باشند در حال حاضر ما برای اعلام اسامی آن‌ها فرصت داریم.

وی گفت: ممکن است شرایط اقتصادی بعضی از بنگاه‌ها به گونه‌ای باشد که نتوانند به فوریت همه اقساط را پرداخت کنند، ولی ما با آن‌ها همکاری کرده ایم تا مهلت پرداخت داشته باشند، البته ما سهام هم می‌پذیریم و حتی ممکن است بنگاه آن‌ها را به عنوان تملک برداریم. آن‌ها باید با نرخ جدیدی ارز تسهیلات را برگردانند و بسیاری از فعالان اقتصادی هم پذیرفته اند که باید با قیمت جدید ارزر اقساط خود را بازپرداخت کنند.

غضنفری با اشاره به طرح حمایت از پیشرانان صنعت، افزود: این طرح در مجمع کارآفرینان مطرح شد، اما هنوز در جایی تصویب نشده است، بر اساس این طرح امکانات کشور در اختیار گروه‌های خاص صنعتی قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند رشد کنند و سایر زیر گروهاه‌های صنعتی را به سمت جلو بکشانند.

وی ادامه داد: اگر این موضوع در کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف تصویب شود، باید هم دولت و هم فعالان صنعتی تکالیفی را به عهده بگیرند، بطور مثال دولت فرصت‌های رشد آن‌ها را به لحاظ قوانین گمرکی و مالی فراهم کند و از طرفی آن‌ها هم باید متعهد شوند که سهم مشخصی را در GDP کشور داشته باشند و تولیدات با کیفیت و با میزان مشخصی از صادرات داشته باشند.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha