۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
طلب گندم کاران گلستانی تا هفته آینده پرداخت می شود
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی:

طلب گندم کاران گلستانی تا هفته آینده پرداخت می شود

گرگان- سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از پرداخت مطالبات گندم کاران گلستانی تا هفته آینده خبر داد و گفت: تاکنون دوهزار و ۱۱۰ میلیارد تومان از طلب گندم کاران پرداخت شده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان از استان‌های پرچمدار تولید محصولات اساسی و ‏استراتژیک کشور محسوب می‌شود.‏

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: نقش پررنگ کشاورزان پرتلاش گلستانی در امنیت غذایی کشور برای همگان محرز است اما باید مسئولان به تناسب تلاش کشاورزان گلستانی برای امکانات آنها فکری بیاندیشند.

وی از پرداخت مطالبات گندم کاران گلستانی تا پایان هفته خبر داد و گفت: ظرف ۱۰ روز گذشته دوهزار و ۱۱۰ میلیارد تومان از طلب گندم کاران پرداخت شد.

سنگدوینی یادآور شد: حدود دوهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبه گندم کاران تاکنون پرداخت شده و تلاش می‌شود تا هفته آینده تمامی مطالبات گندم کاران گلستانی پرداخت شود.

وی ادامه داد: تاخیر در پرداخت پول کشاورزان گلستانی که گندم و کلزای خود را به مراکز خرید تحویل داده ‏بودند، شرایط سخت اقتصادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.‏

وی ضمن اشاره به پیگیری نمایندگان استان برای رفع مشکل مطالبات معوقه کشاورزان، گفت: ‏ برای حل این مشکلات با وزیر جهاد کشاورزی، معاونین مربوطه، مدیرعامل ‏شرکت بازرگانی دولتی نشست‌های مختلفی برگزار شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این نشست قرار بر این شد تا پایان هفته جاری ۷۰ درصد از ‏طلب گندم کاران گلستانی پرداخت شود و این پرداخت بدون الویت بندی به همه طلبکاران انجام خواهد گرفت.‏

سنگدوینی در ادامه ضمن بیان اینکه کشاورزان بابت طلب خودنگرانی نداشته باشند، بیان کرد: مابقی طلب گندم کاران گلستانی با ‏توجه به توافق صورت گرفته شده، تا هفته‌ی آینده پرداخت می‌شود.‏

وی در خاتمه به کشاورزانی که محصولات خود را به بخش خصوصی فروخته‌اند اما هزینه محصول خود را دریافت ‏نکردند اشاره کرد و گفت: با اعطای تسهیلات به مراکز خصوصی سرمایه در گردش آنها افزایش می‌یابد و پس از آن ‏طلب کشاورزان کلزا کار نیز پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha