۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴
۱۵۳ میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه گذاری شد| وضعیت نامناسب معیشتی ساکنان پیرامونی پارس جنوبی
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با بازار:

۱۵۳ میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه گذاری شد| وضعیت نامناسب معیشتی ساکنان پیرامونی پارس جنوبی

بوشهر- احمدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۵۳ میلیارد دلار تاکنون در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده از وضعیت نامناسب معیشتی ساکنان پیرامونی پارس جنوبی خبر داد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و بخش زیادی از درآمد ارزی کشور متعلق به پارس جنوبی است ولی به نسبت ارزشی که دارد، مردم منطقه مورد بی‌مهری قرار دارند.

وی افزود: صنعت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باید بیش از پیش تلاش و فعالیت کند تا مردم از فقر و بیکاری نجات پیدا کرده و در حوزه درمان و آموزش و ...نیز به نتایج لازم برسیم.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات و آمار موجود، در ۲۵ سال اخیر بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه گذاری شده و البته برگشت سرمایه در پارس جنوبی در کمترین زمان ممکن انجام گرفته است.

احمدی تصریح کرد: ارزش تولیدات هر پالایشگاه در منطقه ویژه پارس جنوبی سالانه، ۳.۵ میلیارد دلار است و این امر نشانه جایگاه و موقعیت پارس جنوبی است.

وی ابراز داشت: پالایشگاه‌های پارس جنوبی روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری ارسال می‌کنند و با راه‌اندازی فازهای جدید این میزان رشد چشمگیری خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اکنون ۲۲ مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه پارس جنوبی فعال است که ظرفیت تولید ۳۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی را دارا هستند.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha