۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
جلوگیری از فرار مالیاتی ۱۳۰ هزار میلیاردی در گلستان| ۲۷۰۰ هکتار زمین خلع ید شد
مدیرکل بازرسی گلستان خبرداد؛

جلوگیری از فرار مالیاتی ۱۳۰ هزار میلیاردی در گلستان| ۲۷۰۰ هکتار زمین خلع ید شد

گرگان- مشهدی، مدیرکل بازرسی گلستان از کشف فرار مالیاتی ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی در استان خبرداد و گفت: طی یک سال گذشته با پیگیری‌های ما دو هزار و ۷۲۲ هکتار از اراضی گلستان خلع ید شده است.

محمدتقی مشهدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد شفافیت یکی از رویکردهای بازرسی کل کشور بوده لذا این سازمان دستگاه های اجرایی را رصد کرده تا بررسی شود صدور مجوزات در حوزه کسب و کار سامانه‌ای باشد.

مدیرکل بازرسی گلستان با اشاره به ثبت شکایات در یک سال اخیر، گفت: طی این مدت ۴۶۳ مورد شکایت به صورت حضوری، هزار و ۲۳۶ مورد اینترنتی، پنج مورد از طریق همکاران مستقر در دستگاه های اجرایی، ۱۱۶ نامه پستی و هشت مورد شکایت از طریق تلفن گویا، ثبت شده است.

وی بیان کرد: ۱۶۱ مورد گزارش برنامه‌ای، ۱۵۷ مورد گزارش موردی و پنج مورد گزارش فوق‌العاده طی این مدت داشته‌ایم که ممکن است شامل چندین گزارش اختصاصی باشند.

مشهدی گفت: ۱۶۱ مورد گزارش اصلاح مورد، ۱۳۰ تخلفات اداری، ۴۴ مورد گزارش اعلام جرم به صورت کیفری، یک مورد ابطال مصوبه خلاف قانون و یک مورد گزارش استحضاری بوده است.

طبق گفته مدیرکل بازرسی گلستان ۴۴۳ مورد پیشنهاد اصلاحی به دستگاه های مختلف ارسال کردیم که بعضی از آنها انجام شده و برخی آن در مرحله اجرا است و گزارش استنکافی و تمرد نداشتیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های ما دو هزار و ۷۲۲ هکتار از اراضی استان خلع ید شده که هزار و ۶۸۴ هکتار آن مرتعی و هزار و ۳۸ هکتار آن عرصه جنگلی بوده است.

مشهدی گفت: ۲۲۰ حکم قلع و قمع در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون کاربری اراضی صادر شده و از تغییر کاربری هزار و ۲۵۷ مورد به مساحت ۱۰۱ هکتار هم جلوگیری شد.

وی به برخی از پرونده ها هم اشاره کرد و افزود: بازگشت ۹۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بابت کسری گندم در مراکز نگهدای آن، بازگشت ۴۶ میلیارد ریال اقساط معوقه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و جلوگیری از فرار مالیاتی ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی بخشی از این پرونده ها بوده است.

مدیرکل بازرسی گلستان گفت: در یکی از دستگاه اجرایی استان ترک تشریفات در یکی از پروژه های مصوبات سفر اتفاق افتاده که برآورد اولیه آن دستگاه ۶۴ میلیارد تومان بود در حالی که مبلغ کارشناسی شده ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha