۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
اعتمادبخشی به بازار سرمایه با واریز به موقع سود سهامداران
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اعتمادبخشی به بازار سرمایه با واریز به موقع سود سهامداران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: واریز به موقع سود های سهامداران به ویژه سودهای رسوب شده در شرکتهای بورسی زمینه ساز بازگشت اعتماد عمومی به بازار سرمایه است.

به گزارش بازار، جعفر قادری با اشاره به عدم پرداخت سودهای رسوب شده سهامداران از سوی شرکت‌های بورسی در سنوات گذشته، افزود: متاسفانه در گذشته شرکت‌های بورسی و غیر بورسی از این خلأ سوء استفاده می‌کردند و سود سهام را به موقع و کامل واریز نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: با مصوبه مجلس، شرکت‌های بورسی وادار شدند که پرداخت هایشان از طریق سجام انجام شود و سرپیچی از قانون نیز با برخورد قضایی همراه شد به عبارتی ما هزینه‌های تعلل و کوتاهی این شرکت‌ها در عدم اجرا را بالا بردیم تا ناچار شوند این منابع را به موقع واریز کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امسال در قانون بودجه هم شرکت‌های بورسی ملزم به پرداخت به موقع سود سهام از طریق سامانه سجام شدند.

وی افزود: پیش از این عموما سهامداران خرد به دلیل هزینه پیگیری و دلایل مختلف عدم پرداخت کامل سود، حق خود را دنبال نمی‌کردند و به تبع آن مجموع این مانده سودها در حساب شرکت‌های بورسی عدد درشتی میشد که انگیزه سوء استفاده آن‌ها را نیز بالا می‌برد.

قادری گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار طی ماه‌های اخیر به ویژه در زمینه اطلاع رسانی نسبت به گذشته خوب عمل کرده است، اما باید به منظور چگونگی تامین مالی از طریق بورس، بهبود عملکرد سامانه‌های بورسی، شفافیت اطلاع رسانی و حمایت از سهامداران به مجلس طرح ارائه کند.

قادری در پایان عملکرد سازمان بورس در وصول سودهای سهامداران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید چهارچوب‌ها اصلاح شود تا بتوانیم از سهامداران خرد حمایت کنیم؛ عملکرد سازمان بورس نسبت به گذشته خیلی بهتر است، اما انتظار ما تحقق کامل وعده‌ها است.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha