۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
در پایه بودجه قوه قضاییه باید تجدید نظر کنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی:

در پایه بودجه قوه قضاییه باید تجدید نظر کنیم

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث پایه بودجه قوه قضاییه باید تجدید نظری کنیم تا براساس رشد سالیانه مسیر خود را طی کند.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف امروز در همایش سراسری قوه قضاییه که با حضور سران قوا و مسئولان قضایی کشور، برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به مسئولان قضایی کشور و گرامیداشت یاد شهید بهشتی (ره) و شهدای ۷ تیر، روند گفت: تحول در قوه قضاییه مشهود و انسان هر روز نسبت به حرکت قوه قضاییه امیدوارتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید نظام اسلامی را مقتدر و کارآمد کنیم، گفت: کشور نیازمند یک نظام حکمرانی محکم و متعالی و نیازمند یک مشروعیت استمراری است و آن منوط به کارنامه و عملمان در انجام کارهایمان است.

قالیباف با اشاره به اینکه قوه قضائیه در مسیر کارآمد شدن قرار داردتصریح کرد: مردمی سازی، یکی از راه‌های مبارزه با فساد است. امروز هر سه قوه مصمم هستند تا با هماهنگی، همدلی و هم افزایی از فرصت به دست آمده اقدام به اجرای وظایف خود کنند؛ به ویژه انجام این اقدامات در حالی است که برای برنامه ریزی برنامه هفتم نیز در تلاش هستیم.

وی گفت: بر این باوریم که با نگاه خنثی سازی تحریم و رفع تحریم در حال انجام وظایفمان هستیم و اساس فعالیت‌هایمان، خنثی سازی تحریم‌ها است.

رئیس مجلس افزود: با رویکرد ظرفیت و امکان مادی که در کشور وجود دارد، مصمم هستیم تا بتوانیم کارها را پیش ببریم و مردم ثمره این اقدامات را در زندگی و سفره هایشان لمس کنند. امروز هر سه قوه مصمم هستیم با همدلی و هم افزایی از این فرصت در زمانی که در حال برنامه ریزی برای برنامه هفتم هستیم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث پایه بودجه قوه قضاییه باید تجدید نظری کنیم تا براساس رشد سالیانه مسیر خود را طی کند، گفت: در حوزه اصلاح قوانین، بحث اطاله دادرسی از موضوعاتی است که باید به صورت لایحه به مجلس بیاید تا براساس آن کار را پیش ببریم.

قالیباف تصریح کرد: شاید قوه قضاییه در حوزه تجهیزات، امکانات و … مشکلاتی داشته باشد، اما سرمایه اصلی قوه قضاییه قضات هستند، آن‌ها باید احساس منزلت، قدرت، آرامش، آسایش برای برقراری عدالت و قضاوت صحیح، حق مدارانه و با آزادگی، شجاعت و افتخار آفرینی آن هم براساس عدالت پیش ببرند.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha