۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
افزایش ۵۸ درصدی ارزش صادرات گلستان| پایانه صادراتی در استان ایجاد می شود
استاندار گلستان خبرداد؛

افزایش ۵۸ درصدی ارزش صادرات گلستان| پایانه صادراتی در استان ایجاد می شود

گرگان- زنگانه، استاندار گلستان از افزایش ۵۸ درصدی ارزش صادرات گلستان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که پایانه صادراتی در استان ایجاد کنیم.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی گلستان به گونه‌ای است که ظرفیت صادرات کالا به کشورهای همسایه را دارد بنابراین توسعه مسیرهای ریلی و جاده‌ای می‌تواند در رشد و شکوفایی اقتصاد استان موثر باشد.

استاندار گلستان از پیگیری ایجاد پایانه صادراتی در استان خبر داد و گفت: این موضوعی است که در گذشته در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شده و در شورای اداری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد هم به این موضوع تاکید شد.

وی با بیان اینکه توسعه قابلیت انتقال کالا از طریق مسیر جاده‌ای و ریلی تاثیرگذار است، افزود: دولت با امضا همکاری مشترک با کشورهایی نظیر ترکمنستان و قزاقستان زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی استان را فراهم کرده است.

زنگانه در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه هدف ما تحقق صادرات غیرنفتی ۵۰۰ میلیون دلاری استان در سال‌جاری است، افزود: وقتی در گذشته استان توانسته است صادرات غیرنفتی ۳۸۰ میلیون دلاری را تجربه کند، با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، دستیابی به اهداف صادرات دور از ذهن نیست.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha