۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۲
عدم تناسب نرخ بهره‌وری کشاورزی با مصرف‌ انرژی
نماینده مردم تهران مطرح کرد

عدم تناسب نرخ بهره‌وری کشاورزی با مصرف‌ انرژی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که چاره‌ای جز مدیریت برق صنایع وجود ندارد این کار باید به صورت دقیق و درست متناسب با زمان اعلامی انجام شود.

به گزارش بازار، زهره‌سادات لاجوردی با اشاره به اوضاع برق در فصل تابستان اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در صنعت برق به ویژه در ایام تابستان داریم، مدیریت مصرف برق یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و مسئولان اجرایی نیز به درستی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد تغییر ساعت کاری ادارات حدود ۶۰ درصد مصرف برق آنها را کاهش داده است، افزود: این موضوع بیانگر موثر و مفید بودن این تصمیم بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره مدیریت مصرف برق در بخش صنایع نیز بیان کرد: تولید مهم است و همه باید از تولیدکنندگان حمایت کنیم، باید دقت شود که قطع برق صنایع در آخرین اولویت‌ها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که چاره‌ای جز محدود کردن برق صنایع وجود ندارد؛ قطع و یا محدود کردن برق آنها باید به صورت دقیق و درست و متناسب با زمان اعلامی انجام شود تا به واسطه بی‌برنامگی و قطع ناگهانی، دچار خسارت نشوند.

لاجوردی با اشاره به مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی یادآور شد: مشکل ما در بخش کشاورزی این است که نرخ بهره‌وری محصولات با میزان آب و انرژی برقی که در این بخش صرف می‌شود تناسب منطقی ندارد، بنابراین اگر به سمت علمی‌تر کردن کشاورزی حرکت کنیم، می‌توانیم با مصرف انرژی برق و آب کمتر، تولیدات بیشتری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: وزارت نیرو باید در این بخش هم نهایت تلاش خود را به کار بگیرد تا کمترین آسیب به کشاورزان وارد شود و اگر هم مسئله قطعی برق چاه‌های کشاورزی در دستور کار قرار گرفت، این موضوع را در ساعت‌های گرم روز و با برنامه‌ریزی قبلی انجام دهند که هم به لحاظ علمی آبیاری در این ساعات توجیه علمی ندارد و هم به واسطه برنامه‌ریزی اعلام شده، کشاورزان امکان برنامه‌ریزی و تقسیم عادلانه آب را از دست ندهند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در رابطه با مصرف انرژی افزود: به نظر من آنچه که از همه اقدام‌ها برای مدیریت مصرف برق مهم‌تر است، بحث فرهنگ‌سازی است، چراکه بسیاری از شهروندان کشور ما در بخش‌های مختلف به ویژه انرژی برق پرمصرف هستند و این در حالی است که بر اساس آموزه‌های دینی نیز، صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف باید یک اصل برای هر مسلمان باشد.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha