۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۲
 بیشتر سهام‌ها زیر ارزش ذاتی معامله می‌شوند
کارشناس بازار سرمایه:

بیشتر سهام‌ها زیر ارزش ذاتی معامله می‌شوند

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اغلب سرمایه گذاران سهام های ارزنده خود را می فروشند و از دست می دهند افزود: اغلب سهام ها زیر ارزش ذاتی معامله می شوند.

به گزراش بازار، فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه درمورد عملکرد بورس در بهار ۱۴۰۰ و علت خروج سرمایه های خرد از بازار اظهارکرد: با فضایی که بر این بازار حاکم است معمولاً افراد غیرحرفه ای به دنبال مقصر می گردند درصورتیکه اگر مروری بر اعداد و ارقام و شاخص بورس داشته باشیم وضعیت کاملاً روشن خواهد شد.

وی افزود: شاخص بورس در طول سال ۱۴۰۰ حدود ۴.۶ دهم درصد رشد کرده بود اما سوال اینجاست که چرا فروردین ماه سال ۱۴۰۱ که شاخص بورس ۱۰.۶ دهم درصد رشد داشته به یکباره در خردادماه به ۹.۸ دهم درصد تنزل پیدا می کند!؟

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: قطعی برق، وضع تعرفه بر صادرات و تعیین دستوری نرخ فروش محصولات کارخانجات که در دستورکار دولت بوده و هست بر وضعیت بازار سرمایه تاثیر می گذارد.

آقابزرگی تغییرات زیرساختی در قانون و مقررات را در شرایطی که شورای عالی بورس با ترکیب تقریباً دولتی اداره می شود ضروری دانست و گفت: این زیرساخت ها باید تغییر کنند تا منافع ۵۰ میلیون نفر لحاظ شود نه منافع پنج میلیون نفری که در سال ۱۳۸۴ با محوریت بازیگری دولت در آن زمان کار می کردند.

وی با بیان اینکه اغلب سرمایه گذاران سهام های ارزنده خود را می فروشند و از دست می دهند افزود: اغلب سهام ها زیر ارزش ذاتی معامله می شوند اما وجود خیل عرضه کننده و فروشنده هم به خاطر همان بحث بی اعتمادی و اتاق فکری است که به صورت مطلق تصمیم می گیرد.

آقابزرگی با اظهار اینکه سهامداران خرد هیچ نقشی در سیاست گذاری های اقتصادی و اتاق های فکر ندارند و حمایتها نیز از آن ها لفظی است گفت: این موضوع باعث بی اعتمادی می شود و نهایتاً هم آن را به متغیرهای کلان اقتصادی ربط می دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در بخش دیگری از اظهارات خود مطرح کرد: یک سوالی که برای ما ایجاد شد اینکه چرا در گفتگوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهور هیچ اشاره ای از سوی ایشان و خبرنگار صدا و سیما به بازار سرمایه به عنوان بازار مولد نشد و این نگران کننده است.

آقابزرگی معتقد است که خروج پول از بازار سرمایه به معنای خروج پول از اقتصاد مولد و خروج سرمایه از کشور است.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha