۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
نقش شهرداران در فعال شدن ستادهای بازآفرینی شهری تقویت شود
در نشست معاون وزیر راه و نماینده مجلس تاکید شد

نقش شهرداران در فعال شدن ستادهای بازآفرینی شهری تقویت شود

رییس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: نقش شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازآفرینی جهت برگزاری و پیگیری مصوبات جلسات مهم است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران در مجلس شورای اسلامی با محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست وضعیت محدوده‌های هدف بازآفرینی حوزه انتخابیه مورد بررسی قرار گرفت و فلاحی به تشریح وضعیت معابر شهرهای ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران پرداخت و خواستار مساعدت دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار جهت بهبود اوضاع در این زمینه شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار ضمن تقدیر از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع بازآفرینی شهری گفت: درصدد هستیم با حمایت وزیر راه و شهرسازی ظرف سه سال تمام معابر خاکی محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری با مشارکت شهرداری‌ها بهسازی و آسفالت شود.

بنابراین لازم است شهرداران شهرهای مذکور اطلاعات و مختصات معابر مورد نظر را برای بازسازی در سامانه‌های مربوطه بارگذاری کنند تا برنامه‌ریزی مقتضی انجام شود.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در بسیاری از شهرها و حوزه‌های انتخابیه، این موضوع به خاطر عدم پیگیری مناسب و نیز نبود اطلاعات دقیق و کارشناسی، موجب اخلال در روند انجام امور گشته است.

رییس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر فعال شدن ستادهای بازآفرینی شهری استان‌ها و شهرستان‌ها، اظهارکرد: نقش شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازآفرینی جهت برگزاری و پیگیری مصوبات جلسات بسیار حایز اهمیت است و با فعال شدن ستادهای بازآفرینی شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، شهرهای ایلام، آسمان‌آباد، ارکواز و ایوان مجموعا دارای ۲۳۷ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۵۸۸ هکتار بافت فرسوده هستند.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha