۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
افزایش قیمت نقره در بازار| قیمت همچنان صعودی است| مقاومت بعدی روی چه نقطه ای است؟
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

افزایش قیمت نقره در بازار| قیمت همچنان صعودی است| مقاومت بعدی روی چه نقطه ای است؟

قیمت نقره صبح روز دوشنبه با بهبود وضعیت کلی بازار به مسیر صعودی خود بازگشته و هر انس این فلز با قیمت ۲۱.۳۳ دلار معامله می شود که حدود ۳.۶ درصد بالاتر از پایین ترین سطح قیمت هفته گذشته است.

به گزارش بازار، قیمت نقره صبح روز دوشنبه با بهبود وضعیت کلی بازار به مسیر صعودی خود بازگشت. در حال حاضر، هر انس نقره با قیمت ۲۱.۳۳ دلار معامله می شود که حدود ۳.۶ درصد بالاتر از پایین ترین سطح قیمت هفته گذشته این فلز است.

با مقایسه نمودار قیمت این فلز با طلا به این نتیجه می رسیم که نقره نیز حرک قیمتی مشابه با طلا که اکنون به قیمت ۱۸۳۷ دلار رسیده، دارد. سایر فلزات مانند پالادیوم، پلاتین و مس نیز همگی طی چند روز گذشته بازگشته اند.

نقره هم یک فلز صنعتی و هم گرانبها است. به عنوان یک فلز صنعتی، به طور گسترده ای برای تولید اقلام مهم مانند ظروف آشپزخانه و پنل های خورشیدی استفاده می شود. بنابراین، نقره در دوره‌هایی که اقتصاد جهانی عملکرد خوبی دارد، میتواند تا حد خوبی رشد قیمت داشته باشد.

بر همین مبنا، با حرکت جهان به سمت رکود، نقره از بالاترین سطح خود در سال جاری بیش از ۲۰ درصد سقوط کرده است، به این معنی که اکنون در بازار نزولی قرار دارد. با اینحال باید این نکته را نیز در نظر داشت که نقره نسبت به بالاترین سطح خود در سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

قیمت نقره به دلیل مشکلات فزاینده موجود بر سر راه اقتصاد جهانی و انقباض مداوم توسط فدرال رزرو ضعیف عمل کرده است. این بانک قبلاً نرخ بهره را ۱۵۰ واحد در سال جاری افزایش داده و ظاهرا به دنبال ادامه این سیاست در مابقی ماه های سال ۲۰۲۲ نیز هست. در بیانیه ای هفته گذشته، جروم پاول هشدار داد که این افزایش ها احتمالاً در ماه های آینده ادامه خواهند داشت و احتمال رکود اقتصادی وجود دارد.

نقره همچنین به دلیل کاهش رشد اقتصادی در چین به بزرگترین بازار این فلز، تجربه افزایش قیمت خوبی نداشته است.

پیش بینی قیمت نقره

افزایش قیمت نقره در بازار| قیمت همچنان صعودی است| مقاومت بعدی روی چه نقطه ای است؟

نمودار قیمت ساعتی نشان می دهد که نقره یک الگوی چکش را تشکیل داده که در نمودار بالا به رنگ سبز نشان داده شده است. در بیشتر دوره‌ها، چکش معمولاً یک علامت صعودی است که به همین دلیل نیز طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت نقره در بازار بوده ایم.

قیمت این فلز اکنون بالاتر از نقطه مقاومت مهم خود روی ۲۰.۸۷ دلار حرکت کرده که پایین ترین نقطه در ۱۴ ژوئن محسوب می شود. میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه قیمت نیز یک متقاطع صعودی ایجاد کرده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که نقره همچنان به رشد خود ادامه دهد زیرا گاوها مقاومت کلیدی بعدی را روی ۲۲ دلار هدف قرار می دهند که حدود ۳.۱۳ درصد بالاتر از سطح فعلی است. از طرف دیگر، حرکت به زیر سطح حمایت ۲۱.۲ دلار این دیدگاه را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha