۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
افزایش ۶۳ درصدی جابجایی مسافر از طریق حمل‌ونقل ریلی

افزایش ۶۳ درصدی جابجایی مسافر از طریق حمل‌ونقل ریلی

جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی کشور در مدت دو ماهه سال جاری به ۴.۴ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۳ درصد افزایش همراه شده است.

به گزارش بازار، بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، ناوگان حمل‌و نقل ریلی کشورمان طی دو ماه اول سال گذشته ۲.۷ میلیون نفر مسافر را جابجا کرد که این رقم در مدت مشابه سال جاری به بش از دو برابر رسید و افزایش ۶۳ درصدی را ثبت کرد.

بررسی روند ۱۰ ساله جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی حاکی از آن است که بیشترین میزان جابجایی مسافر طی دو ماهه سال ۱۳۹۸ و به میزان ۸/۴ میلیون نفر ثبت شده است.

دفتر آمار، اطاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی میزان جابجایی بار در دو ماهه سال‌جاری توسط بخش ریلی را ۸ میلیون تن اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، بررسی روند ۱۰ ساله حمل بار توسط ناوگان ریلی نشان می‌دهد بیشترین حمل بار در دو ماهه سال ۱۳۹۹ و به میزان ۵/۸ میلیون تن ثبت شده است.

بر اساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، میزان ترانزیت توسط بخش ریلی در دو ماهه سال‌جاری نیز به ۲۹۳ هزار تن رسیده است.

بیشترین میزان ترانزیت دو ماهه انجام شده در ۱۰ سال گذشته، در دو ماهه سال ۱۴۰۰ و به میزان ۴۰۰ هزارتن ثبت شده است.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha