۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
تقویت دستگاه قضا موجب تقویت دولت و مجلس است
رئیس قوه قضائیه:

تقویت دستگاه قضا موجب تقویت دولت و مجلس است

اژه ای، رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: اگر قوه قضائیه تقویت شود، می‌تواند با توان بیشتر در جهت منویات قوه مجریه و مقننه و گسترش عدالت قدم بردارد.

به گزارش بازار، غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش سالانه سراسری قوه قضائیه که در حال برگزاری است، در ابتدای جلسه خدمت همه میهمانان خصوصا سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، آقای قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی و همه نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و همه بخش‌ها و همکاران خود خوشامد گفت.

وی همچنین هفته قوه قضائیه، سالگرد شهدای هفتم تیر و شهید آیت الله بهشتی، یاد و خاطره همه شهدای دولت، مجلس و قوه قضائیه و همه ارکان نظامی، انتظامی را گرامی داشت.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر با اتکای به خدا، برای مردم خالصانه خدمت کردیم دل‌ها را تسخیر می‌کنیم و وقتی دل‌ها را تسخیر کنیم همه توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنیم.

وی افزود: اگر مردم بدانند که کارگزاران نظام برای تحقق و فراهم کردن بستر جهت رشد دنیا و آخرت آن‌ها تلاش می‌کنند تردید نکنید که پشت سر این نظام و دولت و کارگزاران می‌ایستند و وقتی مردم هستند از هیچ چیز نباید واهمه داشت.

محسنی اژه‌ای در ادامه افزود: ما به عنوان قوه قضائیه، کمک حال قوه مجریه به ریاست یک شخصیت وارسته، انقلابی و دلسوز که امروز همه وجودش را برای تعالی کشور هستیم. می‌دانم که اگر دولت در برنامه هایش موفق باشد، قوه قضاییه و مقننه نیز موفق است و در قبال آن چه قوه قضاییه عهده دار است بار سنگینی نیز بر عهده دولت است.

رئیس دستگاه قضا گفت: امروز وظیفه خودم می‌دانم که با همه توان با مجلس همفکری و تشریک مساعی داشته باشیم و با کمک همدیگر قوانین متناسب با زمان و خدمت به مردم و خنثی کردن نقشه‌های دشمن و وضع موجود با همفکری همدیگر تدوین شود.

وی اضافه کرد: وظیفه خود می‌دانم که با همکاری همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با سرویس دهی با همدیگر؛ رفاه، آرامش و بستر برای رشد همه جانبه مردم نظام را جلو ببریم. باور دارم براساس همین تجربه در دهه‌های گذشته، اگر قوه قضاییه تقویت شود از لحاظ عده و عده و مسایل مختلف اداری و نیروی امکانات به نفع دولت و مجلس است و اگر قوه قضاییه تقویت شود می‌تواند با توان بیشتر در جهت منویات قوه مجریه و گسترش عدالت قدم بردارد. همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانینی که مجلس و شورای نگهبان وضع کرده و ابلاغ شده است، کار بهتر و صحیح‌تر انجام می‌پذیرد.

کد خبر: ۱۵۸٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha