۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
توانمندی‌های مهاجران افغانستان در مشهد به نمایش درآمد
در قالب برپایی نمایشگاه هنری

توانمندی‌های مهاجران افغانستان در مشهد به نمایش درآمد

مشهد- نمایشگاه هنرهای تجسمی و توانمندی‌های مؤسسات و مراکز فعال افغانستانی مقیم مشهد با عنوان «وطن مهر» عصر یکشنبه ۵ تیرماه در بازار ملل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی پناهنده با مشارکت مؤسسات و تشکل‌های افغانستانی مقیم مشهد و با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی و هم‌چنین کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برگزار و تا نهم تیرماه ادامه دارد.

دبیر نمایشگاه وطن مهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در این نمایشگاه تعداد ۲۰۰ اثر برگزیده از ۸۰ هنرمند و در قالب ۲۰ غرفه در رشته‌های هنری برای عموم مردم به نمایش گذاشته‌شده است.

ابوطالب مظفری بابیان اینکه در این نمایشگاه هنر مهاجران افغانستان در قالب رشته‌های مختلف به نمایش گذاشته‌شده است افزود: خالقان جوان مهاجر هنرهای خود را در قالب ۸ رشته هنری اعم از عکاسی، خیاطی، کار با چرم معرق، نقاشی و هم‌چنین شعر به نمایش گذاشته‌اند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را خودباوری و توجه به جامعه مهاجران عنوان کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه با زبان هنر نیازها و خواسته‌های مهاجران منعکس‌شده است و پیوندهای این جامعه با ایرانیان به نمایش درآمده است.

تبلور فرهنگ و هنر پناهندگان

به گزارش خبرنگار بازار در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که عصر یک‌شنبه در مشهد برگزار شد مسئول دفتر کمیساریای سازمان ملل متحد در مشهد اظهار کرد: معمولاً ماهیت روز پناهنده ماهیت شادی نیست ولی من خوش‌حال هستم چون شرایطی به وجود آمده که در این نمایشگاه تبلور هنر و فرهنگ و تخصص پناهندگان داخل ایران را مشاهده می‌کنم.

«ماها کاشور» با اشاره به اینکه در این نمایشگاه نهادهای فعال در حوزه اجتماعی، هنر، فرهنگ، اقتصاد، ورزش و نهادهای خیریه معیشتی و درمانی گزارشی از تأثیر بر قشر مهاجران افغانستانی و پیشرفت در ایران را در معرض دید قرار داده‌اند ادامه داد: رویداد روز پناهنده در مراکز مختلف کمیساریای سراسر ایران وجهان برگزار می‌شود و این قبیل نمایشگاه ها یادآور شرایط موجود برای پناهندگان در جهان است.

مسئول دفتر کمیساریای سازمان ملل متحد د مشهد همچنین با یادآوری این موضوع که امسال شاهد آوارگی و مهاجرت بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در جهان بودیم اظهار کرد: این افراد مجبور شدند به دلایل مختلف از راه‌های غیرقانونی و سخت از کشور خود بگریزند وبه کشوری امن پناه ببرند.

«ماها کاشور» اذعان کرد: اگر بحران در سطح جهان به همین منوال ادامه یابد، تعداد پناهندگان نیز رو به افزایش خواهد گذاشت.

وی در این مراسم و در جمع مهاجران افغانستان مقیم در مشهد گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای بارزی است که در چهل سال گذشته کمک های شایانی به وضعیت مهاجران داشته و همچنین در شرایط یک‌سال گذشته پس از بحران جدید در افغانستان از هیچ کمکی مضایقه نکرده و لذا ما امیدواریم در آینده نیز بتوانیم از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات مهاجران استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار نمایشگاه «وطن مهر» با موضوع پناهنده و معرفی دستاوردهای جوانان مهاجر تا ۹ تیرماه در بازار ملل مشهد واقع در بلوار شهید آوینی پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۸٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      بروند کشور خودشان هنرنمایی کنن و این همه افغانی حریف طالبان نمیشن فقط بلدن تو کشور های دیگر بروند و مزاحم مردم دیگر باشن