۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
ایمنی و امنیت ۲ هدف اصلی و راهبردی هوانوردی بین المللی هستند
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران:

ایمنی و امنیت ۲ هدف اصلی و راهبردی هوانوردی بین المللی هستند

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران با بیان اینکه امروز مفهوم واژه حراست تغییر کرده است، گفت: اکنون حراست دیگر به حفاظت از حریم فیزیکی فرودگاه محدود نیست.

به گزارش بازار، حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی و معاون حفاظت پرسنلی دفتر حراست و امنیت فرودگاهی که روز شنبه در شرکت فرودگاه ها برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در حوزه حراست، بحث امنیت سایبری است چراکه این موضوع نه تنها در فرودگاه بلکه در آسمان نیز صنعت هوانوردی را تهدید می کند.

وی ادامه داد: تامین امنیت سایبری چه در فرودگاهها و چه در آسمان، یکی از برنامه های راهبردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است و بر همین اساس نقش حراست و امنیت فرودگاهی در این حوزه کلیدی است و لذا تمامی حوزه های هوانوردی در بحث امنیت همکار و یار و حراست هستند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در خصوص تغییرات بوجودآمده در اداره کل حراست شرکت گفت: فعالیت این حوزه در ابتدا محدود به حفاظت فیزیکی بود اما امروز ایکائو بحث امنیت را پس از ایمنی به عنوان حوزه مهم صنعت هوانوردی معرفی و برای آن دستورالعمل های متعددی صادر کرده است.

سیدی ضمن قدردانی از تلاش های سرپرست سابق دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: امروز کسی را تکریم می کنیم که از سربازان گمنام امام زمان(عج) و فردی پر تلاش، آرام و بسیار دوست داشتنی بود.

وی افزود: مسئولیت ها فرصتی هستند که به سرعت در حال گذرند و باید از هر لحظه آن برای خدمت کردن بهره برد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص مدیرکل جدید دفتر حراست و امنیت فرودگاهی عنوان کرد: این مدیر از جوانان متخصص و متعهد به نظام است که می تواند در سال های آینده با تعامل تمامی حوزه های هوانوردی، فرهنگ امنیت را توسعه دهد.

«صیانت» از فساد جلوگیری می کند
مدیرکل خدمات اجتماعی حراست کل کشور با بیان اینکه صیانت اساس کار حراست گفت: مفهوم صیانت اگر بدرستی اجرا شود، بدون شک از فساد جلوگیری خواهد شد.

حسن پور اظهار کرد: اینکه حراست با فرد فاسد برخورد کند هنر نیست بلکه هنر این است که زمینه بروز فساد وجود نداشته باشد و به هیچ وجه فساد رخ ندهد.

وی گفت: حراست باید در هر دستگاه، شرکت و نهاد نقشی اثرگذار دارد.

حسن پور خاطرنشان کرد: مجموعه حراست باید محیط قابل اعتماد برای کارکنان و فضایی بسیار ترسناک برای مفسدان و متخلفان باشد.

مدیرکل خدمات اجتماعی حراست کل کشور با بیان اینکه در حیطه وظیفه خود باید مرد میدان باشیم، گفت: حراست به صورت شبانه روزی و بی امان باید با فساد مبارزه علمی، دقیق و مبتنی بر آگاهی داشته باشد.

حسن پور گفت: با توجه به دانش و نیروی جوانی مدیرکل جدید دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه ها، منتظر اقدامات مثبت و تاثیرگذار این مسئول در راستای ایجاد توسعه حراست این مجموعه هستیم.

حراست باید به خانه امن کارکنان تبدیل شود
سرپرست سابق دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه وظیفه اصلی حراست بسترسازی و فراهم کردن فضای امن است، گفت: مجموعه حراست باید به خانه امن پرسنل تبدیل شود.

مسعود اسماعیل پور اظهار داشت: همواره تلاش کرده ایم در تمام ابعاد منابع انسانی، مدیریت سازمانی و نگاه به آسیب ها نگاهی حرفه ای به حوزه امنیت داشته باشیم.

وی افزود: از روز نخست مسئولیت تاکنون، در تمام جلسات بر لزوم توسعه امنیت همراه با علوم تکنولوژِی تاکید کرده ام و اعتقاد دارم این دو حوزه اگر همزمان و متناسب با یکدیگر توسعه پیدا نکنند، با اشکالاتی در کار مواجه خواهیم شد.

سرپرست سابق دفتر حراست و امنیت فرودگاهی با بیان اینکه ایمنی و امنیت دو رکن اصلی صنعت هوانوردی هستند، گفت: خوشبختانه امنیت در مسیر درستی قرار گرفته و آنطور که باید در حال پیشروی است.

اسماعیل پور ضمن تشکر از حمایت های معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: آقای سیدی با نگاه دقیق و عمیق خود به حوزه حراست، در این مدت به معنای واقعی کلمه حامی مقوله امنیت در صنعت هوانوردی و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بود.

لزوم افزایش تعامل میان لایه های امنیتی صنعت هوانوردی/ حراست نقش دیده بان دارد
مدیرکل جدید دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: صنعت هوانوردی برخلاف سایر صنایع از لایه های امنیتی گوناگونی تشکیل شده و برای رسیدن به نقطه امنیت مطلوب می بایست تعامل و هم افزایی بین این لایه ها افزایش پیدا کند.

اکبر حسنی اظهار کرد: امنیت پایدار کشور بخاطر تدابیر رهبر معظم انقلاب و نیز تلاش های سربازان گمنام امام زمان بوده و بابت آن باید همواره شاکر پروردگار باشیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد تعامل حداکثری میان دستگاه های امنیتی صنعت هوانوردی گفت: تعامل به معنای مشارکت و هم پوشانی حداکثری است و این صنعت باید با سرعت به مراتب بیشتری جهت تحقق این مهم گام بردارد.

مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه ها با اشاره به لزوم ارتقای امنیت سایبری گفت: سال های گذشته امنیت شبکه از اهمیت بالایی برخوردار بود اما اکنون عمده تمرکز جنگ ها بر حوزه سایبری معطوف شده و در جنگ سایبری زیرساخت ها مورد هدف قرار می گیرد.

حسنی گفت: بدون شک تاکنون اقدامات مطلوبی در حوزه امنیت صورت گرفته و امروز برای بروزرسانی و ارتقای آن باید رویکردهای جدیدی طراحی شود.

وی در پایان تاکید کرد: در زمان جنگ ارسال و تحلیل مختصات دقیق از سوی دیده بان ها ضامن موفقیت بود و این در حالی است که امروز حراست در تمام دستگاه‌ها و صنایع بخصوص صنعت هوانوردی نقش همان دیده بان را ایفا می کند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ در این مراسم، اکبر حسنی به عنوان مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی و صادقی به عنوان معاون حفاظت پرسنلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احکام خود را دریافت کردند و از زحمات اسماعیل پور در زمان تصدی مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی قدردانی شد.

کد خبر: ۱۵۸٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha