۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
سال گذشته ۹.۵ میلیارد دلار صادرات به عراق انجام شد
رئیس سازمان توسعه تجارت:

سال گذشته ۹.۵ میلیارد دلار صادرات به عراق انجام شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از صادرات ۹.۵ میلیارد دلاری به عراق در سال گذشته خبر داد که ۱.۵ میلیارد دلار بیش از سال ۹۹ بود.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک امروز شنبه در جریان نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اکنون فعال‌ترین رایزن بازرگانی ما در عراق مستقر است که شبکه محلی گسترده‌ای در بصره، نجف، اقلیم کردستان و کربلا ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: چند مرکز تجاری در شهرهای مختلف و مهم عراق ایجاد شده است و بیشترین حجم نمایشگاه‌ها را در چند سال اخیر در عراق داشته ایم.

پیمان پاک خاطرنشان کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی در سال‌های اخیر رشد داشته که بیشترین میزان آن در عراق بوده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین از برگزاری نشست تجاری با قطر خبر داد و گفت: با کمک اتاق مشترک ایران و قطر ۷۰ نفر از تجار ایرانی با تجار این کشور آشنا شدند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: یکی از درخواست‌های امیر قطر برگزاری نمایشگاه فرش و صنایع دستی در این کشور است که فرصت خوبی برای صادرات به این کشور خواهد بود.

پیمان پاک اضافه کرد: همزمان با جام جهانی فوتبال قطر، نمایشگاه عرضه کالای ایرانی در قطر برگزار خواهد شد که با استقبال مسوولان کشور مواجه شده است.

این مقام مسوول همچنین به رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به ترکیه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال این روند ادامه داشته است.

وی گفت: در موضوع ترکیه و صادرات به این کشور، استان به استان در حال کار کردن با شرکت‌ها هستیم و یک توافق‌نامه تهاتر با این کشور در حال نهایی شدن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین مشکل اصلی در توسعه تجارت با افغانستان را موضوعاتی همچون کانتینرها و پرداخت پول برشمرد و گفت: طرف افغانی هنوز تسلط کافی بر این موضوعات نیافته است، با این وجود همه مسائل تجارت با این کشور تحت مدیریت واحد نماینده ویژه رئیس جمهور در حال اجرا شدن است.

پیمان‌پاک خاطرنشان کرد: افغانستان ذخایر معدنی خوبی به‌ویژه در زمینه سنگ آهن دارد و ما به طور ویژه در منطقه سنگان در نزدیک مرز افغانستان به دنبال استخراج سنگ آهن و در مقابل صادرات برخی مواد به این کشور هستیم.

کد خبر: ۱۵۸٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha