۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
سیر صعودی چک های مبادله ای در اردیبهشت امسال

سیر صعودی چک های مبادله ای در اردیبهشت امسال

اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در کل کشور حدود۶/۳ میلیون فقره چک به ارزش بیش از ۲۷۴۲ هزار میلیارد ریال مبادله گردید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲۰/۹ درصد و ۴۹/۲ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش بازار، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در کل کشور حدود۶/۳ میلیون فقره چک به ارزش بیش از ۲۷۴۲ هزار میلیارد ریال مبادله گردید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲۰/۹ درصد و ۴۹/۲ درصد افزایش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ۲/۰ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۳۶۶ هزار میلیلارد ریال مبادله شد.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، ۴۹/۶ درصد از تعداد چک های مبادله ای کل کشور در سه استان تهران اصفهان و خراسان رضوی مبادله گردیده است که به ترتیب با ۳۱/۲ درصد، ۱۱/۱ درصد و ۷/۳ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان ها دارا بوده اند

در ماه مذکور ۶۲/۵ درصد از ارزش چک های فوق در سه استان تهران ۴۹/۸ درصد اصفهان ۷/۳ و خراسان رضوی ۵/۴ درصد مبادله گردیده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان ها ادارا بوده اند.

در اردیبهشتماه ۱۴۰۰، در کل کشور حدود ۵/۷ میلیون فقره چـک بـه ارزشـی حـدود ۱۹۴۳ هزار میلیارد ریال مبادله گردید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ بـهترتیب ۶/۷ درصـد و ۳/۳۱ درصد افزایش نشان میدهددر ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ۲/۲ میلیون فقره چک به ارزشی بـیش از ۹۳۲ هزار میلیارد ریال مبادله گردید.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، ۸/۴۷ درصد از تعداد چکهای مبادله ای کل کشور در سـه اسـتان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله گردیده است که به ترتیب بـا ۰/۲۹ درصـد، ۱/۱۱ درصـد و ۷/۷ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استانها دارا بوده اند. همچنین ۱/۶۱ درصد از ارزش چکهای فوق در سه استان تهران (۰/۴۸ درصد)، اصفهان (۱/۷ درصـد) و خراسان رضوی (۰/۶ درصد) مبادله گردیده است کـه بیشـترین سـهم را در مقایسـه بـا سـایر استانها دارا بوده اند.

کد خبر: ۱۵۸٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha