۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تغییر الگوی کشت و پیشتازی زنجانی ها/ تلاش برای کشت محصولات کم آب بر
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

تغییر الگوی کشت و پیشتازی زنجانی ها/ تلاش برای کشت محصولات کم آب بر

زنجان- حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه زنجان در زمره استان های برتر در بحث تغییر الگوی کشت است، گفت: کاهش سطح زیر کشت برنج و جایگزینی کشت گلخانه ای از اقدامات مهم این حوزه است.

روح الله حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال های گذشته شاهد اضافه برداشت از ذخایر زیر زمینی بودیم و در این میان با عملکرد منفی آبی مواجه شدیم، تاکید کرد: در سطح کشور الگوی کشت برای هشت محصول گندم،کلزا،جو،ذرت،پنبه،عدس و ذرت دامی و سویا انجام می شود همچنین برای محصولات جالیزی نیز کشت گلخانه ای مد نظر است و در الگوی کشت به این مهم توجه می شود.

وی با بیان اینکه کشت محصولات کم آب بر در دستور کار جهاد کشاورزی استان زنجان قرار داشته و کشت برنج در استان امسال بسیار کاهش یافته است، ابراز کرد: زنجان جزء پنج استان برتر در بحث تغییر الگوی کشت محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کاهش سطح زیر کشت محصول برنج و جایگزینی کشت گلخانه ای به جای صیفی جات از دیگر اقدامات این حوزه است، گفت: استفاده از ارقام متحمل به کم آبی و خشکی، تغییر الگوی کشت‌های بهاره و اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی از جمله اقدامات صورت گرفته در این استان است.

حسنی بیان کرد: توسعه روش‌های آبیاری مدرن، توسعه کشت‌های نشایی از تمهیدات و اقدامات جهاد کشاورزی زنجان در خصوص اجرای الگوی کشت با بهره‌وری آب محسوب می شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha