۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
طرح شناسه‌دار شدن لوازم یدکی خودرو در استان سمنان اجرا شد
با هدف مقابله با قاچاق؛

طرح شناسه‌دار شدن لوازم یدکی خودرو در استان سمنان اجرا شد

سمنان- تنشه دل، رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: طرح شناسه دار شدن لوازم یدکی خودرو با هدف مقابله با برخی سوء استفاده‌ها و همچنین عرضه کالاهای قاچاق در استان اجرا شده است.

علی تشنه دل در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طرح شناسه دار شدن لوازم یدکی خودرو در استان سمنان اجرا شد، ابراز کرد: این طرح به ما کمک می کند تا از عرضه خارج از شبکه لوازم یدکی در سراسر استان سمنان و مغازه های فروش لوازم یدکی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه طرح شناسه دار شدن لوازم یدکی خودرو با هدف مقابله با برخی سوء استفاده ها و همچنین عرضه کالاهای قاچاق در استان اجرا شده است، ابراز کرد: بازرسان در فروشگاه های مرتبط با لوازم یدکی حاضر و کد های الکترونیکی لوازم یدکی موجود را رصد می کنند.

رئیس صمت استان سمنان افزود: از ابتدای سال جاری باتری و کمک فنر کد رهگیری را دارند تا مردم بتوانند با کد دستوری #۷۷۷۷*۴* از اصالت کالا و شناسه هویت مطمئن شوند همچنین باید گفت اگر کالایی این اصالت رهگیری را نداشته باشد طبق قانون قاچاق محسوب می شود.

تشنه دل با بیان اینکه در کالاهای ایرانی نیز اگر بارکد اصالت و هویت کالا وجود نداشته باشد، اقلام به عنوان جنس تقلبی محسوب خواهند شد، ابراز کرد: بازرسان اگر کالایی را مشاهده کنند که کد رهگیری نداشته باشد، کالا توقیف می شود و دارندگان کالا به جریمه نقدی محکوم می شوند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۵۰ قلم دیگر لوازم یدکی خودرو در فهرست قرار گرفته و از این پس رادیاتور، صفحه کلاچ، شمع خودرو و ... نیز دارای کد اصالت و شناسه رهگیری خواهند بود تا مصرف کنندگان از اصالت کالا مطمئن شوند.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha