۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
اونیکس: معتبرترین سامانه اگهی های سرمایه گذاری و شراکت

اونیکس: معتبرترین سامانه اگهی های سرمایه گذاری و شراکت

همه ما برای اینکه بتوانیم به اهدافی که در نظر داریم، برسیم؛ به طور پیوسته در حال تلاش و کوشش هستیم.

به گزارش بازار، همه ما برای اینکه بتوانیم به اهدافی که در نظر داریم، برسیم؛ به طور پیوسته در حال تلاش و کوشش هستیم. مثلاً ممکن است در پی خرید خانه یا ماشین باشیم، یا برای آینده تحصیلی و شغلی فرزندانمان، مبلغ زیادی را بخواهیم جمع کنیم. برای دستیابی به اهدافمان، در کنار داشتن یک منبع درآمدی مناسب، احتیاج به یک برنامه درست و هدفمند داریم. حال به نظر شما بهترین راه برای رسیدن به اهدافمان چیست؟

تصور کنید سه نفر که درآمد یکسانی دارند، تصمیم می‌گیرند در هر ماه سه میلیون تومان از درآمد خود را برای خرید خانه کنار بگذارند. نفر اول تصمیم می‌گیرد درآمد خود را پس‌انداز کند. نفر دوم در یک سپرده بانکی با بازدهی سالانه ۱۸ درصد سرمایه‌گذاری می‌کند. نفر سوم با بازدهی متوسط ۳۰ درصد، درآمد خود را در یک صندوق سرمایه گذاری می‌گذارد. در انتهای سال ۱۰ام میزان سرمایه هرکدام به ترتیب ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰، ۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰ و ۲,۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان است. با درآمد یکسان هرکدام، سرمایه نفر سوم تقریباً ۶ برابر نفر اول شده است. در علم اقتصاد، به اختصاص دادن سرمایه به هدف رشد و توسعه سرمایه، سرمایه گذاری می‌گویند. شما می‌توانید سرمایه خود را در سهام شرکت‌ها، مسکن، زمین، طلا، خودرو، ارزهای خارجی و... سرمایه گذاری کنید و با افزایش پیداکردن ارزش هرکدام از این دارایی‌ها، سرمایه شما نیز بیشتر خواهد شد.

سرمایه گذاری چه مزایایی دارد؟

سرمایه‌گذاری که باهدف کسب سود بیشتر در آینده انجام شود، مزایای فراوانی دارد. مانند:

۱- دست پیدا کردن به اهداف مالی

شما با سرمایه گذاری هدفمند می‌توانید بخش مازاد درآمد خود را به بهترین شیوه مدیریت کنید و با کمک آن، سرمایه لازم جهت دستیابی به اهدافتان مانند خرید خانه، زمین، ویلا، وسیله نقلیه، لوازم منزل، تجهیزات کامپیوتری و... را به دست آورید.

۲- از تورم در امان می‌مانید

سرمایه شما در شرایط تورمی نه‌تنها بی‌ارزش نمی‌شود، بلکه ارزش آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

۳- در دوران بازنشستگی دغدغه مالی نخواهید داشت

اگر از سنین جوانی برای درآمد خود برنامه داشته باشید، دوران بازنشستگی و کهن سالی دیگر دغدغه مالی نخواهید داشت و می‌توانید از زندگی در کنار عزیزانتان لذت ببرید. سرمایه گذاری در یک بازار مناسب می‌تواند شما را در دوران بازنشستگی بی‌نیاز از مشکلات مالی کند.

انواع روش‌های سرمایه گذاری در ایران

بورس، زمین و مسکن، طلا و ارزهای خارجی پرطرفدارترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران هستند.

بورس

بورس معمولاً بازدهی بیشتری در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه گذاری دارد و یکی از انواع روش‌های سرمایه گذاری پرطرف‌دار است. این روش سرمایه گذاری مزایای زیادی دارد از جمله مزایای آن می‌توان به امکان سرمایه گذاری با سرمایه کم اشاره کرد. بورس مناسب کسانی است که پول، سرمایه کم دارند و نمی‌توانند با آن کار کنند. نقدشوندگی مناسب، قابلیت سرمایه‌گذاری غیرحضوری و امکان مدیریت ریسک و شفافیت اطلاعاتی بالا از دیگر مزایای این بازار هستند.

زمین و مسکن

برای کسانی که سرمایه چند صد میلیونی و یا حتی چندمیلیاردی دارند، سرمایه گذاری در زمین و مسکن گزینه مناسبی است. سرمایه گذاری در زمین و مسکن معایب زیادی دارد. برای مثال نقدشوندگی پایینی دارند و پروسه فروش زمین و مسکن ممکن است چند ماهی طول بکشد. برای کسانی که می‌خواهند به صورت ماهانه بخشی از درآمد به طور متداول سرمایه گذاری کنند، احتیاج دارند که درآمد بسیار بالایی داشته باشند.

طلا

سرمایه گذاری در طلا مانند بورس با مبلغ بسیار کم امکان‌پذیر است. البته نگهداری طلا در محلی امن ریسک بالایی دارد.

ارزهای خارجی مانند دلار

سرمایه گذاری در بازار ارز بسیار پرریسک است. تأثیرگذاری پارامترهای بسیاری بر روی آن، با محدودیت روبه‌رو شدن خریدوفروش ارز و غیرقانونی بودن نگهداری مقدار زیادی از آن‌ها، از جمله مشکلات بازار ارز هستند. بسیاری فکر می‌کنند با افزایش دلار، سرمایه گذاری در بازار ارز به نفع آنها خواهد بود. این تفکر اشتباه است. باتوجه به اینکه تورم کشور آمریکا، سالانه بین ۱ تا ۳ درصد در حال نوسان است، سرمایه دلاری شما به طور متوسط حدود ۲ درصد از ارزش خود را سالانه از دست می‌دهد. پیشنهاد ما این است که به‌جای سرمایه گذاری در دلار، اگر خواهان سود کردن از افزایش قیمت دلار هستید، سهام شرکت‌هایی را که حجم صادرات بالایی دارند خریداری کنید. در این صورت با افزایش قیمت دلار، قیمت سهام آن شرکت نیز رشد خواهد کرد و از تورم ایران جلو خواهید زد.

کجا سرمایه گذاری کنم؟

پس از بررسی چند نمونه از روش‌های سرمایه گذاری پرطرف‌دار در ایران، متوجه شدید که سرمایه گذاری به‌طورکلی یک عمل پرریسک است و باید از قبل دانش و درک درست از بازاری که می‌خواهید در آن سرمایه گذاری کنید داشته باشید. اگر دغدغه شما این است که کجا پول خود را سرمایه گذاری کنید تا بتوانید به سود برسید. بهتر است قبل از آغاز تخصیص دارایی خود، در سایت اونیکس، مرکز مشاوره و مرجع ثبت آگهی سرمایه‌ گذاری در بخش خصوصی و دولتی، آگهی ویژه تأمین سرمایه و سرمایه‌ گذار مورد نیاز خود را بیابید تا با اطمینان خاطر و درک بهتر قدم‌های خود را بردارید.

مشاور سرمایه گذاری کیست؟

مشاور سرمایه گذاری شخص یا گروهی از افراد هستند که از طریق مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم، دارایی‌های شما را بررسی می‌کنند و طبق بودجه‌ای که در اختیار دارید و می‌خواهید سرمایه گذاری کنید، شما را به سود می‌رسانند. مشاوران با ساده سازی امور اخذ تسهیلات و سرمایه گذاری به شما کمک می‌کنند تا نیازهای خود را برآورده سازید و به اهداف مالی خود برسید.

کلام آخر

در گروه مالی اونیکس شما می‌توانید با یک سرچ ساده در موتور هوشمند اونیکس، تسهیلات مالی و شرایط مورد نیاز خود را بیابید و در زمینه سرمایه‌گذاری، خدمات مشاوره‌ای اخذ نمایید.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha