۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
تغییر روندها در صنعت خودرو به‌سوی شخصی‌سازی پیش می‌رود
معاون وزیر صمت:

تغییر روندها در صنعت خودرو به‌سوی شخصی‌سازی پیش می‌رود

معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صنعت، معدن و تجارت بر دانش‌بنیان کردن صنعت خودرو تأکید کرد و گفت: تولید هر خودرو ۱.۷ شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش بازار، منوچهر منطقی در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان دانشگاه صنایع و معادن ایران افزود: با تولید ۱.۵ میلیون خودرو در سال ۱۴۰۱ در کشور ۲.۵ میلیون شغل ایجاد می‌شود که ۱۷ درصد آن مستقیم و ۸۳ درصد آن غیرمستقیم است.

وی به راهبرد صنعتی وزارت صمت در حوزه خودرو پرداخت و ضمن ارائه مقدمه‌ای بر نقشه راهبردی صنعت خودرو، به اهمیت این صنعت، نقش و راهبرد کشورهای مختلف مانند هند، چین، آفریقای شمالی و مالزی اشاره کرد.

منطقی ادامه داد: چالش‌های پیش روی صنعت خودرو، قیمت، کیفیت و دانش‌بنیان کردن صنعت خودرو، استفاده از فناوری‌های جدید در برقی سازی خودرو جهت کاهش فاصله فناوری با دنیا و استفاده کامل از فرصت‌های بین‌المللی جهت اکتساب فناوری است.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت با تأکید بر قواعد بنیادین حاکم بر استراتژی‌های کشورهای مختلف در این حوزه، گفت: تأکید بر قابلیت در زنجیره ارزش و رشد پایدار، ایجاد زیست‌بوم، هدف‌گذاری برای دسترسی به سهم بازار جهانی، همکاری‌های بین‌المللی و گذار از خودروهای احتراقی به خودروهای برقی ازجمله موارد مهمی بودند که در نقشه راه کشورهای مختلف به چشم می‌خورد.

کد خبر: ۱۵۷٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha