۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
تصویب تسهیلات برای تشویق سرمایه گذاری در حوزه گردشگری
ضرغامی در گفت‌وگو با بازار خبر داد؛

تصویب تسهیلات برای تشویق سرمایه گذاری در حوزه گردشگری

آبادان- وزیر میراث‌فرهنگی گفت: تسهیلات خوبی با کمک مجلس شورای اسلامی برای تشویق سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری تصویب شده است.

عزت الله ضرغامی در جریان سفر به آبادان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بخش خصوصی در حوزه‌ گردشگری باید احساس کند مورد تشویق می‌گیرد و موانعی بر سر راه خود نبیند. خوشبختانه تسهیلات خوبی با کمک مجلس برای تشویق سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تصویب شده؛ هم تبصره ۱۸ ظرفیت خوبی است و هم قرادادی که با صندوق توسعه ملی داریم.

وی افزود: موانعی که می‌تواند بر سر راه سرمایه‌کذاران باشد یکی اخذ مجوزهای محلی است، برداشتن دیوارهای مصنوعی و من درآوردی ساختارهای غلطی که متاسفانع طی سال‌های اخیر ایجاد کردیم هم باید برداشته شود.

ضرغامی بیان کرد: نگاه دولت به سرمایه‌گذار یک نگاه تحولی است تا سرمایه‌گذار تشویق به سرمایه‌گذاری به خصوص در حوزه گردشگری شود.

وی با اشاره گردشگری آبی در آبادان گفت: چنانچه سرمایه‌گذار در حوزه کشتی تفریحی باشد در کمترین زمان ممکن می‌تواند مجوز خود را دریافت کند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همچنین گفت: مقرر شده وزارت نفت اسکله آبی را به منظور استفاده گردشگری آبی در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد تا اولین شناور زیبای مورد توجه مردم همراه با سوخت ارزان کار خود را شروع کند.

ضرغامی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه برای تجاری سازی صنایع دستی بومی ساخته شده از نخیلات همچون حصیربافی برنامه ای دارید، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت میراث در واقع حمایت از کسب و کارهای محلی است. برای این موضوع آیین نامه تنظیم‌ کردیم. بخش زیادی از این صنایع در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی عرضه خواهند شد اما مهم‌ترین روش رونق گردشگری در منطقه است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد: اگر گردشگری رونق بگیرد و صنایع دستی آن منطقه کاربردی باشد، نیاز مردم برطرف می‌شود. در سطح ملی برای صنایع دستی کاربردی که بسته بندی خوبی و ظرفیت تجاری سازی داشته باشد، برنامه‌ریزی خوبی انجام داده‌ایم.

کد خبر: ۱۵۷٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha