۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
وزیر صمت به دنبال واردات خودروهای هندی| تاتا جایگزین برندهای روز دنیا در بازار داخل
تاتای ارزان هدیه بدهکاران ۸۰ هزار میلیاردتومانی است؟

وزیر صمت به دنبال واردات خودروهای هندی| تاتا جایگزین برندهای روز دنیا در بازار داخل

سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت به دنبال واردات خودروهای تاتاموتورز از هند با محصولات مشابه تیاگو با قیمت ۸ هزار و ۸۸۵ دلار است، این درحالی است که با این قیمت می توان خودروهای بهتری وارد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت به تازگی اشاره کرده است که واردات خودروهای هندی ظاهرا در اولویت قرار دارند. این درحالی است که مشتریان داخل کشور چشم انتظار ورود خودروهای اروپایی و آسیایی با کیفیت هستند. شاید وزارت صمت به جای تصمیم در امر واردات خودروهای هندی، باید به دنبال واردات محصولات با کیفیت اقتصادی آسیایی و اروپایی باشد. زیرا خودروهای اروپایی و کره ای یا ژاپنی در حد ایده آل افزایش کیفیت و پیشرفت تکنولوژی را با خود به همراه داشتند، اما خودروسازان چینی یا هندی شاید یک یا دو دهه دیگر به جایگاه فعلی محصولات کره ای یا ژاپنی برسند. در ادامه به بررسی چند برند احتمالی در صورت واردات خواهیم پرداخت:

وزیر صمت به دنبال واردات خودروهای هندی|تاتا جایگزین برندهای روز دنیا در بازار داخل

تاتا تیاگو یک کراس اوور سه سیلندر با حجم موتور ۱.۲ لیتر است که می تواند ۸۴ اسب بخار قدرت تولید کند،قیمت این خودرو ۸هزار و ۸۸۵ دلار است


تاتا چه خودروهای دارد؟
سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت ظاهرا نسبت به وزرای پیشن صمت علاقه بیشتری برای واردات خودروهای هندی دارد. هند برند خودروساز بزرگی به نام تاتاموتورز داشته که محصولات آن کمتر از ۱۵ هزار دلار قیمت دارند. یکی از محصولات این خودروساز هندی تیاگو نام داشته که با نظر وزیر صمت برای واردات خودرو کمتر از ۱۰ هزار دلار نیز انطباق دارد.

تیاگو یک کراس اوور سه سیلندر با حجم موتور ۱.۲ لیتر است که می تواند ۸۴ اسب بخار قدرت تولید کند. این خودرو تاکنون نتوانسته است که استانداردهای ۸۵ گانه الزامی بین المللی را پاس کند. از آپشن های تیاگو می توان به نمایشگر لمسی، دوبین دنده عقب و آینه های برقی اشاره کرد.

این خودرو را تاتاموتورز برای رقابت با رنو ساندرو طراحی و تولید کرده است. گفتنی است که قیمت این خودرو ۸هزار و ۸۸۵ دلار است.

وزیر صمت به دنبال واردات خودروهای هندی|تاتا جایگزین برندهای روز دنیا در بازار داخل

کیا محصولی به نام سول دارد که در بازارهای جهانی با بها تاتا تیاگو می توان مدل ۲۰۱۴ آن را خریداری کرد. کیا سول دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۲ اسب بخار است

تاتا یا کیا؟
اغلب محصولات کره ای به ویژه برند کیا، خودروهای اقتصادی است، کیا محصولی به نام سول دارد که در بازارهای جهانی با بهای تاتا تیاگو می توان مدل ۲۰۱۴ آن را خریداری کرد. کیا سول دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۲ اسب بخار است. این خودرو دارای جدیدترین فناوری روز دنیا مانند سنسور فشار باد تایر، ایربگ، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، گیربکس اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و فرمان برقی است. این خودرو نه تنها استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کند، بلکه از نظر مصرف سوخت و استهلاک حتی نسبت به تولیدات داخل کشور سطح پایین تری دارد.

وزیر صمت به دنبال واردات خودروهای هندی|تاتا جایگزین برندهای روز دنیا در بازار داخل

در بازارهای جهانی با قیمت تاتا تیاگو می توان هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۲ را خریداری کرد. این خودرو دارای یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۶ اسب بخار قدرت است

هیوندای سوناتا وارد کنید
در بازارهای جهانی با قیمت تاتا تیاگو می توان هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۲ را خریداری کرد. این خودرو دارای یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۶ اسب بخار قدرت است. این خودرو مجهز به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک بوده که بهترین تطابق را با پیشرانه دارد. این خودرو مجهز به فرمان برقی، سقف پانوراما، ایربگ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و اتولایت است. این خودرو نیز تمام استانداردهای ۸۵ گانه بین المللی را پاس کرده و می تواند در کاهش مصرف سوخت تاثیر جدی داشته باشد.

تصمیم وزارت صمت؟
وزارت صمت به دنبال واردات خودروهای کمتر از ۱۰ هزار دلار است، تاکنون «بازار» گزارش های عدیده ای در خصوص خودروهای دست دوم وارداتی با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار منتشر کرده است. اما به نظر می رسد فاطمی امین به دنبال تدوین برنامه ای برای واردات خودرو است که انحصار بازار همچنان در اختیار خودروسازان داخلی باشد. خودرو سازانی که اکنون حجم بدهی آنها به حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است! با این حال بازار داخل کشور مشروط بر تدوین برنامه ای برای واردات خودرو دست دوم، به سرعت با کاهش قیمت همراه خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۷٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      13 2
      هرچی بیارن از ماشینهای ایران خودرو و سایپا بهتره حتی اون موتور سه چرخهای هندی
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      10 1
      وزیر صمت فقط وعده پوچ میدی برکنار شود
    • ممدپلنگ IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      3 10
      اگه دولت خودرو دسته دوم وا د کنه حتی اگه رایگان هم بده بازم یه عده می گن عرضه ندارن خودرو نو وارد کنن خودروهای از کار افتاده کره ای ها رو وارد کردن...
      • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
        0 0
        من نمیگم ، قول میدم جونیم نابود شد ، شرمنده زن بچه م شدم برا ماشین
    • NL ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      همین ماشینهای ایرانی از هندی بهتره اگه ماشین ایمن کم سوخت میارین فقط ژاپنی
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      وزیر صنعت ... را برکنارش کنید
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      الان در عراق ورود ماشینهای دست دوم ازاد است و اکثرا از امریکا وارد میشود ماشینهای خوب و قیمتهای واقعا پاییین میتوانیید قیمتهارا از سایت سوق المفتوح ببینید.