۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
صادرات یا افزایش ازدیاد نیرو انسانی؟ | رونمایی جهت ابقا با حضور وزیر همیشه غایب
مدیرعامل ایران خودرو پاسخگو باشد

صادرات یا افزایش ازدیاد نیرو انسانی؟ | رونمایی جهت ابقا با حضور وزیر همیشه غایب

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درحالی خبر از صادرات ۱۵ هزار دستگاهی می دهد که استانداردهای بین المللی تمام و کمال با بهانه های عدیده اجرا نشده و این خودروساز با چالش جدی ازدیاد نیرو انسانی مواجه است.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته گروه صنعتی ایران خودرو با تولید عبور مستقیم خودروها(بدون کسر قطعه) از میان ده ها رسانه، کمتر از انگشتان یک دست از رسانه ها را برای موضوع مذکور دعوت کرده بودند. مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو به جای اینکه به خودروسازی بپردازد و پژوهش و تحقیق را جدی و استانداردها را رعایت کند یا کیفیت را بیفزاید تا خریداران را راضی نمایند، نشان داده که به مسائل حاشیه ای بیشتر علاقه دارد.

مهدی خطیبی مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو، پیش از سکان داری آبی پوشان جاده مخصوص وعده داده بود که هر ماه یک محصول جدید معرفی یا رونمایی خواهد شد. به تازگی مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرده؛ «در حال ساخت خودروی جدیدی به نام ریریا در کلاس جهانی هستیم؛ و خودروی تی ام ۲۱ ایران خودرو هم در مسیر تولید است که قیمت آن بین ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است که طراحی تا ساخت آن ۱۸ ماه طول کشیده که بی سابقه است.» مزید اطلاع مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو، طراحی یک خودرو در دنیا کمتر از ۱۸ ماه زمان می برد!

مهدی خطیبی اشاره کرده است که محصولی به نام ریریا در کلاس جهانی تولید و عرضه خواهند کرد؛ جهت اطلاع باید عنوان کرد که دو خودروساز بزرگ کشور سال ها از استاندارد، تکنولوژی و پیشرفت صنایع خودروسازی دنیا فاصله دارند. در ادامه فحوای سخن مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو را بررسی خواهیم کرد:

اگر یک خودرو بخواهداز پایه طراحی یا فیس لیفیت شود؛ خودروسازان چینی آن را شش ماهه، سایر خودروسازان در دنیا کمتر از یکسال آن را انجام می دهند

«شوآف» در طراحی خودرو
همانطور که اشاره شده مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو در مراسمی عنوان کرده بود؛ «خودروی تی ام ۲۱ ایران خودرو هم در مسیر تولید است که قیمت آن بین ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است که طراحی تا ساخت آن ۱۸ ماه طول کشیده که بی سابقه است.» اگر یک خودرو بخواهد از پایه طراحی یا فیس لیفیت شود؛ خودروسازان چینی آن را شش ماهه، سایر خودروسازان در دنیا کمتر از یکسال آن را انجام می دهند. این درحالی است که خودروسازان ایرانی طراحی یا فیس لیفیت یک خودرو را بیشتر از دوسال به طول می دهند زیرا در واحدهای خودروسازی دولتی داخلی، طراح باید تابع نظر مدیر و فرآیند پیچیده و البته طولانی را طی کند تا طرح را نهایی کند. شاید بهتر باشد مهدی خطیبی نسبت به تغییر فرآیندها و بهبود مراکز تحقیقاتی به جای شوآف بپردازد.

صادرات یا افزایش ازدیاد نیرو انسانی؟ |رونمایی جهت ابقا با حضور وزیر همیشه غایب

صادرات ۱۵ هزار دستگاه؟
مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو وعده صادرات ۱۵ هزار دستگاهی در سال جاری داده است، مهدی خطیبی باید بداند که درحال حاضر صنعت خودروسازی جهان استاندارد یورو۷ و یورو۶ را برای محصولات خود اجرایی کرده است. از سویی، استانداردهای بین المللی ۸۵ گانه تمام و کمال در خودروسازان جهانی حتی چینی ها اجرایی می شود. همچنین ویدیوهای تست تصادف و تعیین میزان ایمنی سرنشینان نیز از سوی خودروسازان بزرگ جهانی منتشر شده است.

با تمام این تفاسیر از مهدی خطیبی سوال می کنیم که جدیدترین محصول گروه صنعتی ایران خودرو یعنی تارا، کدام یک از ویژگی ها مذکور در این گزارش را برای صادارت دارد؟

خطیبی از سرمایه گذاری و تولید مشترک خودرو در روسیه خبر داده بود، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو باید بداند که در روسیه خودروسازان بزرگی مانند؛ هیوندای، هوندا، رنو و غیره حضور داشتند. در صورت سرمایه گذاری آیا باید منتظر یک سایت منفعل مانند سنگال بود؟ یا مشتریان روسی حاضر می شوند که خودروهای جدید اروپایی و آسیایی را کنار گذاشته و به سراغ محصولات داخلی بیایند؟

از زمان سکان داری مهدی خطیبی به این واحد خودروسازی چندین عنوان مشاور و سخنگو با وجود دستگاه عریض و طویل ارتباطات ایجاد شده است، اگر تولید خودرو عبور مستقیم ضرورت داشت، چرا و به چه معیاری این خودروساز تعداد اندکی از رسانه ها را دعوت کرده است؟

رونمایی امروز عصر
ظاهرا مسئولان گروه صنعتی ایران خودرو سیاست نفاق در میان رسانه ها را دنبال می کنند، شنیده ها حاکی از آن است که عصر امروز احتمالا این گروه صنعتی از کراس اوور جدید خود با حضور وزیر همیشه غایب و رسانه های یار غار رونمایی خواهد کرد. هرچند که رونمایی کراس اوور جدید ایران خودرو ممکن است دستاورد سیاسی برای ابقا وزیر صمت بر مسند خودش داشته باشد، اما آنچه که مشخص است علاوه بر وزیر محترم صمت مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز از این رونمایی انتفاع برای تداوم مدیریت خواهد داشت؟ تاریخ ثابت کرده است که با تغییر وزرای صمت، مدیران عامل واحدهای خودروسازی نیز تغییر خواهند کرد. لذا، رونمایی محصول و نشان دادن کارنامه از فعالیت مدیران پیشین، بهترین فرصت برای استمرار انتصاب است؟ همانطور که اشاره شد روز گذشته تعداد اندکی از رسانه به خط تولید ایران خودرو دعوت شدند، اگر تولید خودرو عبور مستقیم ضرورت داشت، چرا و به چه معیاری این خودروساز تعداد اندکی از رسانه ها را دعوت کرده است؟

گروه صنعتی ایران خودرو با چالش اصلی ازدیاد نیروانسانی سربار مواجه است، از زمان سکان داری مهدی خطیبی به این واحد خودروسازی چندین عنوان مشاور و سخنگو با وجود دستگاه عریض و طویل ارتباطات ایجاد شده است. خطیبی نیز به تبع از اسلاف خود نسبت به پاسخگویی یا شفاف سازی نیروی انسانی سربار احتمالا سرباز می زند. مدیران دولتی خودروسازان نشان داده اند که از افراد منتقد دافع و نسبت به اشخاص مداح در امر مدیریتی شان جاذب هستند.

رسانه «بازار» نسبت به پرسش های مطرح شده در این گزارش و البته شفاف سازی در خصوص عملکرد مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو آماده دریافت پاسخ از ایشان است.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرج میرزا بچه دولاب IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      مافیا و فساد نهادینه شده در بدنه دولت و حکومت،مملکت رو در ورطه نابودی قرار داده است.دلخوش به ته مانده شرف و عزت ایرانی هستیم،ولی همین هم به فنا خواهد رفت!چاره ای جز بیداری نیست که فردا خیلی دیر است........