۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷
افزایش دامنه نوسان و بازگشت اعتماد مردمی
عضو شورای عالی بورس اعلام کرد

افزایش دامنه نوسان و بازگشت اعتماد مردمی

عضو شورای عالی بورس گفت: در فصل بهار امسال بازار سرمایه تا حدودی متعادل بود که یکی از دلایل آن افزایش دامنه نوسان و بازگشت اعتمادی مردمی به بازار بود.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی در خصوص روند بازار سرمایه در سه ماه ابتدایی امسال افزود: اعتماد مردم به بازار سرمایه با فضای حاکم بر این بازار تا حدودی ترمیم و باعث شد در این سه ماهه ارزش معاملات نسبت به سه ماهه آخر سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

سلاح ورزی افزود: در یکی دو هفته اخیر به دلایل مختلف شاهد نوسانات هستیم از جمله این که خیلی از نمادها برای برگزاری مجامع متوقف شدند یا ابهاماتی که در صنعت خودرو یادر صنعت پتروشیمی وجود داشت. وی در ادامه درباره شرایط کنونی بورس و تاثیر تصمیمات اجرایی مصوبات دولت بر روی شرکت‌های بورسی تصریح کرد: کار بسیار خوب دولت در خصوص بازار سرمایه اظهارنظر کمتر از سوی سیاسیون بود به طوری که شاهد تنش کمتر در این بازار بودیم.

وی اظهارداشت: معتقدم عمده مصوبات ۱۰ بندی بازار سرمایه اجرا شده است به خصوص دعوت رئیس سازمان بورس در جلسات ستاد اقتصادی و موارد دیگری که تقریبا اجرا شده یا در حال اجراست.

حسین سلاح ورزی افزود: بندی در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمد که قرار شد افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود تقسیم نشده مشمول مالیات صفر باشد، اما با نوع برخورد سازمان امور مالیاتی و دستورالعمل اجرایی که برای آن صادر شده است شرکت‌ها معتقدند قابلیت اجرا آن تا حدودی کم شده یا قانون به خوبی قابلیت اجرا ندارد.

وی ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای در این خصوص در کمیته ماده ۱۲ داشتیم و نهایتا مقرر شد استفساریه از مجلس گرفته شود که مشخص شود هدف قانون گذار چه بوده است.

عضو شورای عالی بورس درخصوص تاثیرات و فشارها بر روی نقدینگی شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده گفت: بعضا برخی تصمیمات خوب گرفته می‌شود، اما برخی سیاست گذاری‌ها یا خنثی شده یا اثر معکوس دارند به طور مثال حذف ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) را داشتیم، ولی همزمان با این اتفاق مهم که نیاز به یک مراقبت ویژه داشت دستمزد حدود ۵۷ درصد عوارض بارنامه حمل و نقل کالا از ۴ درصد به ۹ درصد و حامل‌های سوخت افزایش یافت و یا مبنای محاسبه عوارض گمرکی تغییر کرد.

وی همچنین گفت: اظهارنظرهای نسنجیده مدیران دولتی در خصوص صنعت خودرو در رابطه با عرضه بلوکی سهام خودروسازها، ابهام در بازار ایجاد کرد و تاثیرات منفی داشت.

عضو شورای عالی بورس درباره دغدغه‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان هم گفت: در هفته‌های اخیر به دلیل کاهش نرخ بهره در فدرال رزرو شاهد افزایش تغییر قیمت به جز بحث نفت، سایر فلزات و کمدیتی‌ها بودیم، اما آن چه که بازار سرمایه ایران را رنج می‌دهد اطمینان نداشتن ناشی از برخی تصمیمات است.

سلاح ورزی در خصوص برگزاری جلسات سازمان بورس هم گفت: براساس قانون جلسات هر ماه یک بار باید برگزار شود کارکرد اصلی بازار سرمایه تامین مالی است که باید توجه شود و اتفاق خوبی که افتاد پذیرش شرکت‌های مبتنی بر نوآوری در فرابورس بود.

کد خبر: ۱۵۷٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      کدوم اعتماد اگه اعتماد بود که هرروزشاهد خروج پول حقیقی به صورت نجومی نبودیم
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      متاسفم برات بااین حرف زدن دروغ وبی اثاث کدوم اعتماد میشه توضیح بدید اینهمه خروج حقیقی دلیل حرف شما نیست؟؟؟!!!!!!!
      • DE ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
        0 0
        اینا کی دروغ گفتن?
    • Parsa IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
      0 0
      عدالت نداره سرمایه گذاری دربورس
    • بیچاره شده بورس IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      اعتماد؟؟؟ دوسال دولت به اصطلاح اسلامی داره ازجیب ملت دزدی میکنه،تازه حرف ازاعتمادملت به دولت میزنید