۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ضروری است
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور:

سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ضروری است

رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: باید ۱۰ برابر سرمایه تخصیص یافته به ساخت مجتمع‌های پتروشیمی در صنایع پایین‌دستی این صنعت سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش بازار، محسن رضایی روز گذشته(۳۱ خردادماه) در همایش فرصت‌ها و چالش‌های خوزستان در تحقق شعار سال، با بیان اینکه آمریکا و اروپا هنوز قدرت ایران را نپذیرفته‌اند، گفت: کنار گذاشتن ملت ایران در امنیت و پیشرفت جهانی غیرقابل جبران است، از این رو آنها راهی غیر از پذیرفتن این موضوع ندارند.

وی تصریح کرد: تجارت و تولید می‌تواند ۲ برابر کشورهای دیگر برای ما ایجاد ثروت کند و خوزستان در این موضوع سرآمد است. استان خوزستان با قرار گرفتن در شمال غرب خلیج فارس که بخش مهمی از تجارت دنیاست فرصت‌ها و ظرفیت‌های مهمی دارد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری اظهار کرد: ما محصولات پتروشیمی را تولید می‌کنیم و به‌صورت خام به دنیا می‌فروشیم، در حالی که بیش از ۷ هزار کالای پایین‌دستی از این مواد تولید می‌شود، بنابراین باید در کنار احداث پتروشیمی، به میزان ۱۰ برابر در صنایع پایین‌دستی سرمایه‌گذاری کرد. ما کار سخت را انجام می‌دهیم، اما کار آسان را که ثروت بیشتری دارد از دست می‌دهیم که پژوهشگران و دانشگاه‌ها می‌توانند در این باره راه حل ارائه دهند.

کد خبر: ۱۵۷٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha