۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
لادا بدون کیسه هوا و ABS «گرانتا» را تولید کرد
شوک صنعت خودرو دنیا در سال ۲۰۲۲

لادا بدون کیسه هوا و ABS «گرانتا» را تولید کرد

لادا محصول جدید خود یعنی «گرانتا» کلاسیک را به دلیل تحریم ها فاقد کیسه هوا، سیستم ترمز ABS و کمربند پیش کشنده تولید و عرضه بازار خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی رنو برای فروش سهام خود در گروه «اوتوتاز» روسیه به یک مرکز تحقیقات و توسعه موتور در این کشور، با چالش جدی ناشی از تحریم ها مواجه است. سایه تحریم ها علیه روسیه منجر به این شده که کشور مذکور برای مدتی تولید خودرو را متوقف کند. اما به تازگی خبرهایی در خصوص تولید مجدد خودرو در روسیه منتشر شده است. به نظر می رسد شرکت خودروسازی لادا محصول گرانتا را به خط تولید رسانده و به دلیل چالش در تامین قطعات و لوازم یدکی، قصد دارد این خودرو را بدون استانداردهای الزامی تولید کند.

لادا بدون کیسه هوا و ABS «گرانتا» را تولید کرد

لادا گرانتا کلاسیک که به تازگی تولید آن شروع شده است، فاقد استانداردهای الزامی و سیستم های ایمنی است که خودروهای امروزی به آن مجهز هستند. گرانتا کلاسیک به دلیل تحریم ها فاقد کیسه هوا، سیستم ABS، سیستم پایداری الکترونیکی و البته کمربندهای پیش کشنده است. جدیدترین محصول صنعت خودروسازی روسیه، خودروسازان جهانی را در سال جاری به شوک فرو برده و تاکنون نقدهای فراوانی در خصوص تولید این محصول منتشر شده است.

خودروسازی روسیه صاحب پلت فرم نیست یا دانش ساخت و تولید موتور را ندارد، لادا گرانتا کلاسیک که جدیدترین محصول این خودروسازی محسوب می شود، با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با ۹۰ اسب بخار قدرت و استاندارد یورو۲ راهی بازار خواهد شد

وابستگی به خودروسازان بین المللی
خودروسازی روسیه صاحب پلت فرم نیست یا دانش ساخت و تولید موتور را ندارد، لادا گرانتا کلاسیک که جدیدترین محصول این خودروسازی محسوب می شود، با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با ۹۰ اسب بخار قدرت و استاندارد یورو۲ راهی بازار خواهد شد. استاندارد یورو۲ در سال ۱۹۹۶ در دنیا وضع و پس از آن منسوخ شد. خودروسازان بزرگ در دنیا اکنون استاندارد یورو۷ را در محصولات خود رعایت می کنند، اما شرکت خودروسازی لادا توان تولید محصولی با استاندارد یورو۵ را دارد.

لادا بدون کیسه هوا و ABS «گرانتا» را تولید کرد

براساس بیانه ای رسمی لادا در خصوص معرفی محصول گرانتا، اعلام شده است؛ این خودرو مجهز به سیستم صوتی با چهار بلندگو، کامپیوتر سفری، قفل مرکزی، شیشه های جلو برقی، آینه های گرم شونده تاشو است. گرانتا قرار است در سه کلاس سدان، لیفت بک و واگن تولید و عرضه شود. براساس آنچه که اعلام شده است، این خودرو دارای چرخ های مجهز به رینگ فولادی ۱۴ اینچی و در صورت سفارش مشتری رینگ های آلیاژی ۱۵ اینچی نیز برای این محصول استفاده خواهد شد.

وابستگی صنعت خودروسازی روسیه طی سال های بسیار منجر به این شده که امروز با تحریم های بین المللی،‌ صنعت خودروی آن نتواند محصول ۱۰۳ هزار روبلی خود را بر اساس برنامه به فروش برساند و قیمت گرانتا تا ۶۵۷ هزار روبل افزایش یافته است

عواقب جهانی تولید تک محصولی برای روسیه
با توجه به اینکه تا پیش از تحریم روسیه، در این کشور محصولات مختلفی به کمک شرکای خارجی تولید می شدند، اکنون تولید گرانتا بسیار گران تر از محصولات اقتصادی قبل از تحریم است. قرار بوده است لادا محصول گرانتا را با قیمت ۱۰۳ هزار روبل به بازار روسیه عرضه کند. اما ظاهرا اکنون قیمت این خودرو به ۶۵۸ هزار روبل رسیده است. هرچند که لادا از برنامه اعتبار مالی و طرح تجارت سخن می گوید، ولی ظاهرا چالش جدی با فروش خواهد داشت.

لادا بدون کیسه هوا و ABS «گرانتا» را تولید کرد

صنعت خودرو و به تبع آن حمل و نقل کشور روسیه در پی تحریم ها با چالش جدی مواجه است، تولیدکنندگان روسیه نه تنها اکنون با معضل تامین قطعات برای توسعه یا تولید محصولات خود مواجه هستند، بلکه لوازم یدکی و خدمات پس از فروش خودرو در این کشور با مشکل مواجه است. این درحالی است که روسیه در علم طراحی موتور در دنیا حرف های فراوانی برای گفتن دارد، اما در ساخت و تولید همچنان ابتدا راه است.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha