۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
اصناف، مجاهدان اقتصاد مردمی و مقاومتی در حوزه تولید هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی:

اصناف، مجاهدان اقتصاد مردمی و مقاومتی در حوزه تولید هستند

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم خواستار توجه به امر مالیات‌ها و جلوگیری از سوداگری افرادی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند، شد.

به گزارش بازار، در آستانه یکم تیرماه، روز اصناف، جمعی از نمایندگان اصناف کشور با حضور در مجلس شورای اسلامی با قالیباف در جمعی صمیمی دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست که وزیر صمت و رئیس اتاق اصناف نیز حضور داشتند مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اصناف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس در این دیدار در سخنانی روز ملی اصناف را به تمامی فعالان اصناف کشور و مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی تبریک گفت.

وی با اشاره به وفاداری اصناف در دوران دفاع مقدس گفت: اهمیت هر یک اصناف از فرمانده گردان‌های ما بیشتر بود و این گروه در ساخت تجهیزات و پشتیبانی بخش‌های مختلف جنگ حضوری پر رنگ و فعال داشتند.

قالیباف ادامه داد: ما مردانگی اصناف را در زمان روزهای سخت جنگ و در دوره کرونا دیده ایم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور ضمن وجود تحریم‌ها گفت: باید از ظرفیت‌ها به نحو احسن برای پیشبرد و توسعه اقتصادی استفاده کرد و از این پتانسیل‌های بزرگ کشور غافل نشد.

رئیس مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین و نیز مالیات‌ها و هر بخشی که اصناف کشور در آن زمینه مشکل دارند آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم خواستار توجه به امر مالیات‌ها و جلوگیری از سوداگری افرادی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند، شد.

وی گفت: همه قبول داریم عده‌ای با دلالی و بدون زحمت و سرمایه گذاری سوداگری می‌کنند و میلیاردها میلیارد سود می‌برند که برای کمک به وضعیت اقتصادی مردم و کشور باید جلوی این‌ها را گرفت.

رئیس مجلس با اشاره به این که جمع مالیات‌هایی که از سوی مامورین گرفته می‌شود، زیر ۱۰ هزار میلیارد تومان است گفت: حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در عرصه اقتصادی کشور دیده می‌شود.

وی افزود: در دهه ۶۰ شما از ما رزمندگان در جبهه حمایت و پشتیبانی کردید و امروز جای من و شما عوض شده است. ما معتقدیم که امروز جنگ ما جنگ اقتصادی است و شما رزمنده ما در این جنگ هستید و مطمئن باشید ما برای شما و هرکس که در جنگ اقتصادی رزمنده ملت ایران است پشتیبانی و پادویی می‌کنیم و انتظار داریم شما هم در این جنگ شمشیر بزنید و دشمنان را ناامید کنید.

رئیس مجلس گفت: من به شما قول شرف می‌دهم در حوزه مالیات آنقدر پای کار شما بایستیم و با جدیت عمل کنیم و مالیات کسانی که در حوزه تولید هستند را آنقدر به حداقل می‌رسانیم که سود شما در تولید از کسانی که پول و سرمایه دارند، ولی کار نمی‌کنند بیشتر شود. ولی بپذیرید که باید جلوی سوداگران را بگیریم.

وی همچنین با تاکید بر هوشمند سازی نظام مالیاتی در کشور گفت: اگر لازم باشد برای حمایت از تولیدکنندگان قوانین اصلاح خواهد شد.

رئیس مجلس با اشاره با این که باید جلوی سوداگران و برهم زنندگان نظام اقتصادی کشور گرفته شود اظهار داشت: دریافت مالیات‌ها در زمان کرونا بیش از بعد کرونا بود و علت آن هم این بود که جهت گیری‌ها به سمت افرادی رفت که نقش سوداگری داشتند.

قالیباف در جمع نمایندگان اصناف گفت: نگران موضوع مالیات‌ها نباشید و ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که نظام هوشمند سازی مالیات‌ها را انجام دهیم تا جلوی بی عدالتی‌ها گرفته شود.

وی از اصناف کشور با عنوان مجاهدان نظام مردمی و مقاومتی در حوزه تولید، توزیع و خدمات نام برد و با اشاره به قانون مجلس در زمینه تسهیل مجوزهای کسب و کار از فراکسیون اصناف و همچنین وزرای اقتصاد و صمت خواست تا در این زمینه پیشنهادهای خود را برای اصلاح و اجرای دقیق قوانین ارائه دهند تا بتوانند به روند دقیق اجرای قوانین کمک کند.

رئیس مجلس همچنین با تاکید بر همکاری دولت و مجلس در اجرای برنامه‌های اقتصادی و توسعه کشور گفت: برنامه هفتم توسعه در پیش است و در این زمینه باید حرکت‌های سازنده‌ای برای اجرای طرح‌ها و ساماندهی اقتصادی صورت گیرد.

در این نشست همچنین آقای ممبینی رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به نقش اصناف در تقویت صنعت گفت: هم اکنون ۳ میلیون واحد صنعتی با ۹ میلیون اشتغال وظیفه خدمات رسانی در سطح کشور را دارند و خدمات اصناف به وسیله ۸ هزار اتحادیه و ۴۰۰ اتاق مدیریت می‌شود.

رئیس اتاق اصناف در ادامه، کاهش ارزش پول ملی و موضوع مالیات‌ها همراه با آثار اقتصادی کرونا را از موضوعات مهم برای اصناف برشمرد و اظهار داشت: در بعضی مواقع قوانین در موضوعات اقتصادی به ویژه قانون مربوط به پایانه‌های فروشگاهی به دلیل زیرساخت‌ها اجرا نمی‌شود.

در نشست امروز نمایندگان اصناف با رئیس مجلس تعدادی از پیشکسوتان اصناف و چهره‌های شاخص مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha